لزوم مشارکت همگانی در ترویج مکتب شهید سلیمانی

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، اندیشه، فرصت و با مردم بودن را سه ضلع مکتب شهید سلیمانی دانست و بر مشارکت همگانی برای ترویج آن تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۲۶۸۹۸
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، سردار معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در یادواره شهدای روستای نمونه کشوری گنجان با اشاره به اینکه هر عشیره، طایفه، روستایی، شهری، شهرستانی، استانی و هر کشوری و هر ملتی را با عقبه‌اش می‌شناسند، عنوان کرد:عقبه ارزشمند مردمان خوب منطقه گنجان در طول تاریخ شیعه و خصوصاً در طول تاریخ حکومت اهل بیتی (ع) نظام مقدس جمهوری اسلامی عقبه‌ای پرافتخار، با عزت و با شرافت است  و ما در مقابل مردمان خوب این منطقه با همه وجودمان بدون ریا تعظیم می‌کنیم کف پای پدران و مادران و همه ایثارگران این منطقه را می‌بوسیم که روستای کوچک را الگوی کشور بزرگمان کردند که نشان دهنده عمق معرفت، بصیرت، ایمان، عاشورایی بودن و اهل بیتی بودن منطقه گنجان است.

وی افزود: منطقه کوچک گنجان با جمعیت بسیار کم ۲۴۷ تن رزمنده در خود دارد ۵۹ نفر جانباز و ۷۰ شهید تقدیم اسلام کرده است وخانواده‌ای در گنجان نیست که شهید، آزاده و جانباز در آن وجود نداشته باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مراسم شهیدان مراسم ختم و پرسه نیست، تاکید کرد: مراسم شهیدان، مراسم فتوحات نظام مقدس جمهوری اسلامی و فتوحات ملت بزرگ ایران است به همین دلیل شهیدان ما متعلق به یک خانواده، یک روستا، یک شهر ویک استان نیستند بلکه متعلق به همه ملت ایران هستند.

سردار معروفی در ادامه گفت: شهید، شهید است خط‌کش سیاسی، قومی، مذهبی ندارد خط‌کش آن عزت، شرف و بزرگی است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با اعلام اینکه شهید سلیمانی عباس انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: حضرت عباس علیه السلام سرّ اهل بیت است شهدا با نهادینه کردن پنج ویژگی عباس بن علی علیه السلام  که شامل (وفای به امام، ادب به امام، بصیرت به امام، تصدیق امام وتسلیم در مقابل امام) حسینی شدند، و این پنج ویژگی در وجود شهید سلیمانی موج می‌زد  به همین جهت است که من در همه کشور شهید سلیمانی راعباس انقلاب اسلامی می‌گوییم.

وی با اشاره به اینکه جنگ ۸ ساله در واقع تکرار عاشورا بود، افزود: فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس فرهنگ عاشورا شد، چون انقلاب اسلامی نطفه آن در عاشورا ریخته شد به فضل الهی و هدایت الهی به دست امام ظهور پیدا کرد وشهدا در جنگ ۸ سال دفاع مقدس برای جان دادن در راه خدا سبقت می‌گرفتند و ۸ سال عاشورا تکرار شد.


سردار معروفی اظهار داشت: ما ۱۸۸ هزار شهید را در راه خدا دادیم و اجازه ندادیم پای نحس بیگانه به سرزمین مقدس ما و به دامان پاک ناموس ایرانی برسد ملت بزرگ ایران امروز با این مجاهدت‌ها در طول ۴۵ سال با هدایت امامین انقلاب اسلامی، فضل الهی و با هماهنگی و پیشتازی و هوشمندی نیرو‌های مسلح امروز یک سرزمین مقدس امن و تاثیرگذار شده است امروز همه دنیای اسلام الگوی آنها ایران و شهدای ما هستند.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در جهان اسلام شبکه بستر ظهور را درست کرد؛ بیان داشت:در استان کرمان سرچشمه و قله شهید سلیمانی و مکتب آن است مکتب شهید سلیمانی فقط این نیست که باید سپاه ثارالله انجام بدهد مکتب عام است و و همه در آن نقش دارند سپاه در استان متولی بخشی از آن است وهمه باید برای ترویج آن تلاش کنند.

مکتب شهید سلیمانی را با یک مثلث تعریف می‌کنیم اولین ضلع اندیشه، اندیشه اصل است حاج قاسم اندیشه‌اش زیبا بود اندیشه زیبا عمل را زیبا می‌کند ما باید به دنبال تولید و تکثیر اندیشه حاج قاسم باشیم  ودومین ضلع فرصت و ضلع سوم و اصلی شهید سلیمانی مردم است پایه حاج قاسم با مردم بودن است که خودش را فدای مردم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار