کارگاه آموزش ترویجی تولید کمپوست با زباله‌های خانگی در سرخه برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: طرح تولید کمپوست از زباله های خانگی از سری طرح های دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی است.
کد خبر: ۹۶۲۷۱۳۳
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، کارگاه آموزش ترویجی تولید کمپوست با زباله‌های خانگی در راستای کاهش ضایعات کشاورزی و استفاده بهینه از زباله‌های خانگی در روستای امامزاده عبدالله سرخه برگزار شد.

عباس غفوریان با اعلام این خبر اظهار کرد: روزانه حجم  انبوهی از ضایعات و زباله‌ها در خانه تولید می‌شود که موجبات آلودگی محیط زیست و خاک را فراهم می‌کند.

او افزود: کارگاه تهیه کمپوست با حضور اعضاء صندوق خرد زنان روستایی در یکی از باغات این روستا به منظور حفاظت از منابع آب و خاک برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه تصریح کرد: یکی از مهم ترین مؤلفه های توسعه پایدار روستایی مدیریت پسماندها بوده که این مدیریت مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم از جمله آماده سازی بستر فرهنگی، اجتماعی است.

غفوریان در ادامه اضافه کرد: طرح تولید کمپوست از زباله های خانگی از سری طرح های دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی است و در قالب طرح ملی تولید کمپوست خانگی برگزار می شود.

او هدف از برگزاری این طرح را نحوه استفاده صحیح از زباله های خانگی و بقایای محصولات کشاورزی در مناطق روستایی دانست و در ادامه گفت: بازیافت پسماندها و تبدیل آنها به کمپوست ضمن جلوگیری از مشکلات زیست محیطی بعنوان کود بیولوژیک در مزارع و باغات خصوصاً در باغچه های سلامت خانگی قابل استفاده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه تولیدکمپوست با توجه به امکانات موجود در روستاها توجیه فنی – اقتصادی و نیز سهولت اجرایی داشته و کمپوست نهایی در مزارع استفاده شده و ضمن آنکه تاثیر بسیار مثبتی بر خصوصیات شیمیایی فیزیکی خاک و نقش اصلاح کنندگی در خاک داشته بهداشت محیط روستاها و کاهش آلودگی را بهمراه خواهد داشت.

غفوریان ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه با توجیه بانوان به این امر مهم استفبال قابل توجهی را شاهد بودیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار