مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح:

یک میلیون و هفتصد هزار سرباز تحت آموزش‌های مهارتی در سرتاسر کشور قرار گرفته اند

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: در ۶ سال گذشته حدود ۹۲۰ هزار سرباز موفق به کسب گواهینامه‌های مهارتی معتبر شده اند.
کد خبر: ۹۶۲۷۲۰۳
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در همایش مهارت آموزی سربازان وظیفه استان البرز که در سالن همایش سپاه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، با اشاره به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهارت آموزی سربازان وظیفه، اظهار داشت: در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در جهت مهارت آموزی و توانمندسازی سربازان وظیفه و همچنین مقابله با معضل بیکاری، کمک به اشتغال سربازان پس از دوران مقدس سربازی، از سال ۱۳۹۶ نهضت مهارت آموزی در نیرو‌های مسلح اجرایی شد.

یک میلیون و هفتصد هزار سرباز تحت آموزش‌های مهارتی در سرتاسر کشور قرار گرفته اند

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح بیان کرد: طی۶ سال گذشته یک میلیون و هفتصد هزار سرباز تحت آموزش‌های مهارتی در سرتاسر کشور قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه راه تعیین شده برای تحقق نهضت مهارت سربازان وظیفه مراحل شش‌گانه رویش، پرورش، خیزش، گسترش، پوشش ملی و تثبیت و ارتقا برنامه‌ریزی شده است، گفت: در حال حاضر در مرحله پوشش ملی و تثبیت و ارتقا هستیم و خواهیم کوشید از این پس هیچ سربازی بدون طی کردن دوره‌های مهارتی، کارت پایان خدمت دریافت نکند.

سردار کمالی با اشاره به عقد تفاهم نامه با حدود ۲۵ دستگاه و ارگان اجرایی آموزشی جهت مهارت آموزی سربازان، عنوان کرد: هم اکنون با ارگان هایی، چون سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، وزارت ارتباطات، سازمان تبلیغات جهت آموزش و مهارت آموزی سربازان تفاهم نامه‌هایی منعقد شده است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات مهارت آموزی سربازان، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ۱۶ هزار سرباز با مهارت‌های مختلف شرکت کرده اند که از این تعداد شش هزار نفر به مرحله دوم راه یافته اند و طی روز‌های بیست و هفتم و بیست و هشتم شهریور ماه مرحله سوم و در هفته سوم مهرماه مرحله چهارم این مسابقات جهت معرفی افراد برتر به مرحله نهایی کشوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سربازانی که پیش از دوران مقدس سربازی موفق به کسب مدرک دوره‌های مهارتی شوند، از یک ماه کسر خدمت یا مرخصی سربازی برخوردار خواهند شد، خاطر نشان کرد: سربازان دارای مهارت همچنین می‌توانند به عنوان مربی در مراکز مهارت آموزی نیرو‌های مسلح فعالیت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار