مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین؛

آغاز پنجمین دور پایش روسازی راه‌های کشور به صورت پایلوت در استان قزوین 

آغاز پنجمین دور پایش روسازی راه‌های کشور به صورت پایلوت در استان قزوین 
حق لطفی عنوان کرد: پنجمین دور از طرح ملی پایش وضعیت روسازی راه‌های کشور به صورت پایلوت در این استان در حال انجام است.
کد خبر: ۹۶۲۷۲۱۱
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳

 

قزوین_جواد حق‌لطفی در گفتگو با بسیج بیان کرد: پنجمین دور از پایش زیرساخت های شبکه راه‌های شریانی و اصلی و سومین دور پایش روسازی راه های فرعی کشور، از نیمه شهریورماه تیمی تخصصی از آزمایشگاه فنی مکانیک خاک کشور به همراه تجهیزات هوشمند در استان قزوین مستقر شده و فعالیت خود را در سطح ۲هزار و ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی و فرعی استان آغاز کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: این طرح در جهت ارتقای کارایی، کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی جاده‌ها و با برداشت اطلاعات و داده‌های خرابی و ناهمواری رویه راه‌ها با استفاده از دستگاه هوشمند لیزری و تصویربرداری پیشرفته انجام می‌شود.

 

حق‌لطفی ادامه داد: با استفاده از داده‌های حاصل از دستگاه‌های تصویربرداری به کار گرفته شده در این طرح می‌توان به تحلیل و ارزیابی دقیقی از وضعیت راه‌ها دست یافت و براساس همان نتایج نسبت به اولویت‌بندی بهسازی رویه آسفالت و در نتیجه کاهش هزینه‌های بهسازی کمک کرد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: این دستگاه که قادر است هنگام حرکت بر روی روسازی، اطلاعاتی از خرابی رویه راه ارائه دهد، یکی از محصولات دانش بنیان است که با توان داخلی و همت متخصصان داخلی طراحی شده و در زمینه برنامه ریزی و مدیریت سطح شبکه مورد استفاده قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار