در قزوین صورت گرفت

رونمایی از پوستر هفتادمین جشنواره فیلم جوان ایران با عنوان راژیا

در مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، مدیرکل و معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان، رئیس انجمن سینمای جوان قزوین، مسئول سازمان بسیج رسانه و جمعی از خبرنگاران از پوستر هفتادمین جشنواره فیلم جوان ایران با عنوان راژیا رونمایی شد.
کد خبر: ۹۶۲۷۲۲۱
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

جشنواره فیلم کوتاه جوان ایرانی با حضور ۱۵۰ نفر از فیلم‌سازان و عکاسان برتر۱۰ استان کشور از تاریخ ۲۵ تا ۳۱ شهریورماه برگزار خواهد شد.

علاوه بر داوران و استادان برجسته و خوب کشور، چهره‌های شاخص و ملی فیلم و سینمای قزوینی نیز در جمع داوران و استادان این جشنواره حضور دارند.

در خلال جشنواره نیزکارگاه عکاسی و فیلم‌سازی با حضور استاد مویدی و استاد نجفی راد برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند برای ارتقا سطح معلومات فنی و هنری خود از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و طبق هماهنگی انجام شده با میراث فرهنگی شرکت‌کنندگان در اردوی یک‌روزه قزوین گردی برای تفریح و ثبت تصاویر از ابنیه تاریخی قزوین شرکت خواهند کرد.

دراین جشنواره استان قزوین میزبان ۱۰ استان از جمله استان‌های گیلان، همدان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، یزد، مرکزی، تهران و قزوین خواهد بود.

بخش‌های مختلف جشنواره شامل فیلم داستانی و تجربی، مستند و پویانمایی و در حوزه عکس؛ مجموعه عکس و تک عکس خواهد بود و بخش ویژه لوح افتخار نیز به بهترین فیلم در حوزه کارآفرینان و صنایع، بخش سردار سلیمانی و بخش فیلم‌سازان متولد ۷۸ به بعد تعلق می‌گیرد.

روز ۲۶ شهریور روز میزبانی از شرکت‌کنندگان، روزهای ۲۷ الی ۲۹ شهریور ماه زمان پخش آثار و نمایشگاه و روز ۳۰ شهریور ماه اختتامیه است و مهمانان در روز ۳۱ شهریور استان را ترک خواهند کرد.

لازم به دکر است1200 فیلم در جشنواره شرکت کرده اند که در مجموع ۶۹ فیلم به مرحله نهایی هفتادمین جشنواره سینمای جوان ایران راه پیدا کردند که از این تعداد ۴۵ فیلم داستانی، ۷ فیلم پویانمایی، ۶ فیلم تجربی و ۱۱ مستند است. همچنین ۲۹ اثر عکاسی در مرحله پایانی جشنواره حضور دارند.

۹ اثر وارد شده به هفتادمین جشنواره سینمای جوان ایران متعلق به استان قزوین است که به لحاظ کمیت بعد از استان تهران در جایگاه دوم قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار