خبرهای داغ:
شکری:

ضریب نفوذ بیمه روستاییان و عشایر در استان همدان ۵۶ درصد است

همدان-مدیر صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: ضریب نفوذ بیمه روستایی و عشایر در استان ۵۶ درصد است که استان همدان رتبه دوم را از لحاظ جذب بیمه در کشور دارا است.
کد خبر: ۹۶۲۷۲۲۵
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸

ضریب نفوذ بیمه روستاییان و عشایر در استان همدان ۵۶ درصد است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاتم شکری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همه اصناف ما به نوعی از پوشش بیمه اجتماعی برخوردار بودند اما روستاییان و عشایر از هیچکدام از پوشش بیمه‌ای استفاده نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۴ صندوق بیمه روستاییان و عشایر تاسیس شد، افزود: یکی از اهداف تشکیل این صندوق این است که روستاییان محل زندگی خود را تغییر ندهند و در کاهش مهاجرت روستاییان به شهر و جلوگیری از حاشیه نشینی و رونق تولید تاثیرگذار است.

مدیر صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه کاهش تولید ناخالص ملی ما مستقیما در این امر تاثیرگذار است، با تأکید بر حفظ کرامت روستاییان و عشایر گفت: امروز فرد از پوشش بیمه‌ای برخوردار است و این یعنی عدالت شهری و روستایی برقرار است و این امر احساس هویت و هویت بخشی به سیمای روستا می‌دهد و احساس بالندگی ایجاد می‌شود.

وی به ویژگی‌های این صندوق پرداخت و عنوان کرد: حق بیمه به صورت سالیانه است، دو سوم حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود چون درآمد روستاییان ما سالیانه است به همین علت بیمه آنها را هم سالیانه حساب می‌کنند.

شکری بیان کرد: قالب شبکه اطلاع‌رسانی ما کارگزاری‌ها هستند که در سراسر استان و کشور در حال انجام کار هستند و نیازی به مراجعه روستاییان به شهر ننیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ کارگزاری در کشور داریم که از این تعداد ۵۰ کارگزاری در استان همدان فعال است  و از ۳ میلیون بیمه شده در کشور، بیش از ۲۲۰ هزار نفر مستمری بگیر داریم که ۱۶۱ هزار نفر بیمه شده در استان همدان هستند که از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر آقا و ۴۱ هزار نفر از بانوان هستند.

مدیر صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان تصریح کرد: از این تعداد ۴ هزار نفر آنها عشایری هستند که ۲۲۰ خانوار ما عشایری هستند و مستمری دریافت می‌کنند؛ ضریب نفوذ بیمه روستایی و عشایر در استان ۵۶ درصد است که استان همدان رتبه دوم را از لحاظ جذب بیمه در کشور دارا است.

وی با بیان اینکه امروز حدود ۵ میلیون تومان در ماه به حساب افراد واریز می‌شود، گفت: در گذشته دریافتی مستمری این صندوق بسیار پایین بود که اکنون رقم آن افزایش یافته است.

شکری خاطرنشان کرد: طبق قانون جوانی جمعیت تمام مادران دارای سه فرزند به بالا می‌توانند به مدت هفت سال بیمه شوند، همچنین این مادران اگر فرزند چهارم و پنجم را به دنیا بیاورند، دو سال به سابقه بیمه آنها اضافه خواهد شد؛ در استان همدان ۱۴ هزار مادر شناسایی شده که تاکنون ۱۲ هزار نفر را سازمان ثبت احوال تایید کرده است و در مرحله اول این طرح ۶ هزار نفر تایید شدند که بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار را استان جذب کرد و باعث شد رتبه استان در کشور دوم شود و مرحله دوم طرح در حال انجام است که تاکنون ۲ هزار نفر تایید شده‌اند و بودجه آن را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه ۲۹ هزار نفر در شهرستان همدان زیر پوشش این بیمه قرار دارند، عنوان کرد: ۱۲ هزار نفر در  تویسرکان، ۲۶ هزار نفر در ملایر، ۲۱ هزار نفر در نهاوند، ۲۳ هزار نفر در کبودرآهنگ، ۱۷ هزار نفر در بهار، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در رزن، ۸ هزار نفر در فامنین و ۶ هزار نفر در درگزین بیمه شده این صندوق هستند و بالاترین ضریب نفوذ بیمه‌شدگان در اسدآباد، تویسرکان و همدان است.

مدیر صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر را در استان همدان بیمه کردیم که مساوی با ۱۷ سال گذشته است؛ ما با تبیین و اطلاع رسانی به مردم به این نقطه رسیده‌ایم؛ جامعه هدف این صندوق کشاورزان شهرنشین، روستاییان و عشایر با هر شغلی است که طیف وسیعی از افراد می‌توانند در این صندوق عضو شوند و در بحث خدماتی که به روستاییان ارائه می‌شود در کشور بیش از ۲۲ هزار تسهیلات ارائه شده و تمامی فرآیندهای این صندوق به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حقوق مستمری بگیران امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: این صندوق، یک صندوق پیشرو است و تمام مولفه‌ها در این صندوق شکل گرفته و یک صندوق بدون کسری هستیم و سرمایه‌گذاری خوبی از طریق این صندوق صورت گرفته تا منابع و اندوخته بیمه شدگان دچار مشکل نشود.

شکری ابراز کرد: افراد واجد شرایط که دارای ۱۸ تا ۵۰ سال هستند، می‌توانند عضو صندوق روستاییان و عشایری شوند؛ برای افراد بالای ۵۰ سال، ۱۵ سال سابقه و برای افراد جوان باید بین ۳۰ تا ۳۵ سال سابقه بیمه باشد که اگر در برنامه هفتم مصوب شود ۳۵ سال حساب خواهد شد.

در پایان این مراسم از یک مادر دارای سه فرزند تقدیر و حکم یکی از مستمری بگیران اهدا شد.

ضریب نفوذ بیمه روستاییان و عشایر در استان همدان ۵۶ درصد است

ضریب نفوذ بیمه روستاییان و عشایر در استان همدان ۵۶ درصد است

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار