خبرهای داغ:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس خبر داد:

آزادسازی ۲۱ زندانی جرائم غیر عمد مهندسین و خانواده‌های آنها توسط سازمان نظام مهندسی فارس طی یکسال

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: طی یکسال گذشته ۲۱ زندانی جرائم غیر عمد مهندسین و خانواده‌های آنها توسط سازمان نظام مهندسی فارس آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۹۶۲۷۴۴۷
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ستار خورشیدی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در جمع خبرنگاران، از آزادسازی 21 زندانی جرائم غیر عمد مهندس و خانواده‌های آنها توسط این سازمان طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: 39 هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان این استان هستند که حدود 80 نفر در برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان فارس که 12 مهرماه در شیراز برگزار می‌شود، ثبت‌نام کردند.

خورشیدی به کاندید‌ها شرکت کننده توصیه کرد که همدیگر را تخریب نکنند و جهت اینکه به هدفی برسند پا بر روی اخلاق و قانون نگذارند؛ و سعی کنند توانمندی‌های خود را عرضه و اگر نقدی بر عملکرد همکاران خود دارند با خلاف واقع مطرح نکنند.

وی از اجرا و کنترل شهرسازی و ترافیک برای ساختمان‌های گروه «ج و د» برای اولین بار خبر داد و بیان کرد: طراحی و نظارت جایگاه‌های سوخت در سطح استان (بیش از 42 پروژه) برای اولین بار به نظام مهندسی سپرده شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس از الکترونیکی کردن مستندات و پرونده‌های واحد مجریان و ایجاد سامانه الکترونیکی واحد مجریان و اسکن تمامی پرونده‌های این واحد از ابتدای تشکیل تاکنون خبر داد و افزود: با دفاتر پیشخوان شهرستان‌ها برای تأیید لوله‌کشی گاز در شهرستان‌ها تفاهم‌ نامه‌ای تنظیم شد.

خورشیدی با اشاره کمک به پروژه مسکن ملی و نظارت رایگان برای مسکن‌های محرومین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، ادامه داد: یکی از معضلاتی که مردم با آن درگیر بودند، بحث مجریان بود که برای اولین‌بار تمامی پرونده‌های ثبت‌نام مجریان از بدو تاکنون اسکن هدفمند شد تا هر زمان نیاز بود برای گزارش براساس مالک یا مجری به راحتی امکانپذیر باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با تاکید بر اینکه همه ساخت و ساز‌ها باید مجری داشته باشد، گفت: مجری هم باید به‌گونه‌ای باشد که سازنده از سرمایه‌اش مطمئن باشد و کار خوب با بهترین کیفیت و کمترین زمان کار را تحویل دهد و ما در این راستا مصوب کردیم پروژه‌ها باید بالای یک هزار و 300 متر و 5 سقف باید مهندس مجری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی مسائل باعث کمترین حد خطا در مدیریت می‌شود، ادامه داد: یکی از معضلاتی که در این سازمان مطرح است، عدم وجود قرارداد نظارتی میان سازنده و ناظر است که برای اولین بار این قرارداد تنظیم شده و در هفته جاری آخرین‌ ویرایش آن با رفع برخی خطاها ابلاغ می‌شود.

خورشیدی با بیان اینکه در بحث نرم‌افزار هم اقدامات خوبی انجام شده، از نرم‌افزار دفتر تفکیک با خطای نزدیک به صفر خبر داد و افزود: برای اولین بار در این دوره مدیریتی با یک سری امکاناتی این نرم‌افزار اجرایی شد و یکی از محاسن این نرم‌افزار این است که ماهی یک هزار و 500 مکاتبه حذف شده و تمام فعالیت‌های کارشناسان رصد و تسهیل امور برای عدم حضور فیزیکی می‌شود.

 وی، از راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی ارجاع نظارت به منظور اطلاع‌رسانی به ناظران در خصوص کم و کیف سامانه ارجاع نظارت برای اولین بار در استان خبر داد و اظهار داشت: به 10 هزار و 746 مورد پروژه نهضت ملی مسکن با مجموع متراژ 6 میلیون و 865 هزار و 648 مترمربع و انجام هرگونه همکاری ممکن با نهاد مربوط به منظور پیشبرد اهداف طرح خدمات مهندسی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در مردادماه سال گذشته از 228 ساختمان آسیب‌دیده شهرستان اوز نظارت رایگان شده است، گفت: به 272 پروژه خیریه نیز خدمات مهندسی ارائه شده است؛ همچنین حدود 660 فقره وام کم‌بهره 200 میلیون ریالی، 8500 فقره وام کم‌بهره 500 میلیون ریالی و 3500 فقره وام 200 میلیون ریالی به اعضای در بانک‌های طرف قرارداد پرداخت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار