خبرهای داغ:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس از اول مهرماه در مرکز استان برپا می شود

طالبی گفت: نمایشگاه دفاع مقدس از روز یکشنبه اول مهرماه در مرکز استان برپا می شود و دستگاه‌ هایی که غرفه دارند باید به بهترین نحو پای کار باشند.
کد خبر: ۹۶۲۷۴۵۳
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه هماهنگی مراسمات گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس ضمن تبریک هفته وحدت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه امسال محوریت برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و رژه ۳۱شهریور با ارتش است، گفت: دستگاه‌ های اجرایی در برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس همکاری کامل را با ارتش داشته باشند و برنامه ریزی صورت گیرد که تعدادی از مدارس بتوانند از نمایشگاه بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها نیز در انعکاس خبری نمایشگاه کمک کنند، گفت: نمایشگاه دفاع مقدس امسال از یک مهرماه در محل زمین خالی روبروی پارک توحید بیرجند برپا می شود. 

معاون استاندار با اشاره به اینکه دشمن طی چهل سال گذشته اقدامات و تحرکات فراوانی علیه انقلاب اسلامی ایران داشته، گفت: با همه این تحرکات و تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران روز به روز پیشرفت کرده به خصوص در زمینه مسائل دفاعی امروز به نقطه ای رسیدیم که هیچ ابرقدرت و تهدیدی نسبت به ایران کارساز نیست.

طالبی با اشاره به اینکه ایران اسلامی طی سالیان بعد انقلاب در حوزه های مختلف علمی و زیرساختی و... پیشرفت های خوبی داشته، اظهار داشت: همه این پیشرفت ها مرهون تلاش جوانان همین مرز و بوم بوده است.

وی با بیان اینکه این پیشرفت ها مرهون دفاع مقدس است که یک دانشگاه به تمام معنا بود، افزود: ابتدای جنگ طبق اسناد، شواهد و خاطرات رزمندگانی که هنوز هستند، ما برای سیم خاردار و فشنگ مانده بودیم اما با اعتقادات راسخ مردم و راهنمایی های امامین انقلاب توانستیم با شعار «ما می توانیم» به قله نزدیک شویم.

معاون استاندار افزود: بخش عمده این دستاوردها مرهون دفاع مقدس است که از آن در تمام زمینه های اخلاق، دین، اعتقادات و عرفان، علمی، زیرساختی، دفاعی و... درس آموختیم.

طالبی با اشاره به اینکه خیلی از سیاستمداران غربی و اروپایی و دانشمندان حوزه دفاعی بزرگ جهان بسیاری از تجربیاتی که به نیروهای نظامی خود منتقل می کنند بر گرفته از دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است که چگونه با دست خالی مقابل دشمن ایستادند،اظهار داشت: هفته دفاع مقدس متعلق به آحاد جامعه است، چراکه همه مردم در آن نقش ایفا کردند، لذا باید حوزه دفاع مقدس را بطور ویژه در این ایام گرامی بداریم و بازیابی کنیم.

وی با بیان اینکه انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان جزو وظایف و دینی بر گردن همه ماست و چنانچه کم کاری کنیم باید در قیامت پاسخگوی خون شهدا باشیم، گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس باید به بهترین نحو اجرا شود و همه ما سهم و حق و مسئولیتی در این زمینه داریم.

معاون استاندار با اشاره به اینکه همگرایی و همپوشانی جزو ضروریات است، افزود: برنامه های خیلی خوبی از جمله اجرای رژه به محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرکز استان در بلوار شهید صیاد شیرازی برگزار می شود.

طالبی با بیان اینکه نمایشگاه دفاع مقدس روز یکشنبه اول مهرماه در مرکز استان برپا می شود و دستگاه‌هایی که غرفه دارند باید به بهترین نحو پای کار باشند، افزود: همایش سراسری جهاد و مقاومت در چهارم مهرماه در سراسر استان برگزار می شود و در این مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار