سرهنگ مختاری خبر داد

اجرای بیش از ۱۴۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در نهاوند

همدان-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: بیش از ۱۴۰ عنوان برنامه توسط محلات و اقشار خواهر و برادر طی هفته دفاع مقدس پیش‎بینی شده که با حضور بسیجیان در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۷۵۰۲
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
اجرای بیش از ۱۴۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در نهاوند

سرهنگ علی مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند در آستانه چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس ضمن گرامیداشت این هفته و یاد و خاطره همه شهدا به ویژه ۸۵۳ شهید شهرستان نهاوند و امام راحل و عظیم‌الشأن اظهار کرد: هر سال تقارن هفته دفاع مقدس همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و بهار تعلیم و تربیت است، که این ایام را خدمت معلمین و دانش‌آموزان و دانشجویان تبریک عرض می‌کنیم.

وی افزود: شاید تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس حاوی یک پیام باشد اینکه تعهد و تخصص باید در کنار هم باشند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: هفته دفاع مقدس یکی از دوران‌های طلایی و فراموش نشدنی و سرنوشت ساز ملت عزیز ایران و انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس گفت: ایشان از دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه یاد کرده و تأکید می‌کنند این گنجینه باید استخراج شود و برای نسل‌های آینده مطالب ارزشمند این دوران استخراج و مورد استفاده قرار بگیرد .

مختاری هفته دفاع مقدس را فرصت خوب و استثنایی برای پرداختن به موضوعات اساسی هفته دفاع مقدس به خصوص برای نسل جوان دانست و اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، جهاد تبیین، ولایت‌مداری، تبیین مقاومت و ایثار و از خود گذشتگی ملت عزیز ایران و رزمندگان عزیز ما در طول ۸ سال دفاع مقدس، روحیه جهاد و شهادت طلبی ملت و رزمندگان و تبیین روحیه خودباوری و ایستادگی ملت عزیز ایران در مقابله با کفر جهانی است.

وی افزود: همچنین این ایام فرصت مناسبی برای تبیین نقش برجسته و مهم امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و تبیین نقش استکبار جهانی در طول ۴۴ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی به خصوص در دوران دفاع مقدس، برای برجسته‌سازی الگوهای معنوی و اخلاقی رزمندگان و ترویج روحیه شهادت طلبی و روحیه ایثار برای نسل جوان است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: باید از این هفته برای معرفی شهدای عزیز به عنوان بهترین الگوها برای نسل جوان استفاده کرد، نسل جوانی که در معرض تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای تمام عیار دشمنان انقلاب قرار دارند، بنابراین این هفته فرصت بسیار خوب و مغتنمی است که دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس را در طول این یک هفته به اطلاع و سمع و نظر جوانان و مردم برسانیم.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس در شهرستان نهاوند از ۳۰ شهریور ماه با تشکیل حلقات صالحین با عنوان میقات الصالحین در نمازجمعه سه شهر نهاوند، فیروزان و گیان برگزار خواهد شد.

مختاری گفت: بیش از ۱۴۰ عنوان برنامه توسط محلات و اقشار خواهر و برادر طی هفته دفاع مقدس پیش‎بینی شده که با حضور بسیجیان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این هفته افزود: دیدار با امام جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدای آبروی محله و یادواره شهید همدانی، تهیه لوازم التحریر و بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های بی بضاعت، فضاسازی شهرستان و ادارات، برگزاری جلسات جهاد تبیین، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس، استفاده از فضای مجازی و تهیه کلیپ از رزمندگان از جمله برنامه‌های عمومی هففته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته را نیز رونمایی از کتاب شهید «محمد گودرزی» با عنوان «صاحب دل بیدل» با حضور مسئولین شهرستان، تهیه حدود ۸۰ کلیپ از رزمندگان خواهر و برادر در سطح شهرستان نهاوند که در طول دوران دفاع مقدس حضور مؤثری داشته‌اند که توسط پایگاه‌های مقاومت تهیه و تدوین شده است، تجلیل از روحانیان و ائمه جماعت برتر در محله‌های اسلامی که همکاری خوبی با پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت داشته‌اند، برشمرد.

وی افزود: همایش بانوان رزمنده و فعال پشت جبهه که قرارگاه جامعه زنان سپاه ناحیه نهاوند برگزار خواهد کرد و تجلیل از بانوان رزمنده که در طول دوران دفاع مقدس نقش موثری داشته‌اند، برگزاری رژه خودرویی نیروهای مسلح در دومین روز از هفته دفاع مقدس، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از یکی از مراکز صنعتی شهرستان نهاوند، افتتاح پروژه‌‌ها و مسکن محرومین و.. نیز از دیگر برنامه‌های شاخص اجرایی در شهرستان است.

مختاری با بیان اینکه امید است برنامه‌هایی در خور شأن چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس با شعار«در راه قله هستیم» برگزار شود، گفت: برای اولین بار اقدام به جمع آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس شهرستان نهاوند توسط بسیجیان و خبرنگاران مطرح در این خصوص  کرده‌ایم که در هفته دفاع مقدس آغاز و تا سال آینده هفته دفاع مقدس تاریخ شفاهی شهرستان را تهیه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار