پرداخت ۷۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران خراسان رضوی

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از پرداخت بیش از ۸۶ درصد مطالبات گندم‌کاران استان به ارزش ۷۹ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۷۶۱۷
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، وحید رضا فریدونی با بیان اینکه بالغ بر ۵۲۲ هزار و ۷۰۹ تن گندم تاکنون در خراسان رضوی به‌صورت تضمینی خریداری شده است، اظهار کرد: گندم‌کاران استان با تحویل این مقدار از دسترنج خود به مراکز خرید مستقر در سطح استان، حدنصاب قابل‌توجهی از خرید تضمینی گندم را طی پنج سال اخیر رقم زدند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از خرید تضمینی گندم به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین عملیات اقتصادی استان با ارزشی فراتر از ۱.۹۱ میلیارد ریال یادکرد و افزود: این عملیات با گستره ۱۷۵ هزار و ۶۰۰ هکتار و با افزون بر ۷۰۰۰ بهره‌بردار، همچنین ۶۹ هزار و ۱۱ محموله گندم، پرچم‌دار اقدامات اساسی و بزرگ اقتصادی استان و یکی از حلقه‌های اصلی زنجیره تأمین غذا و امنیت غذایی است.

 فریدونی تصریح کرد: علاوه بر ثبت این رکورد در این عملیات بزرگ اقتصادی استان که از اواخر اردیبهشت‌ماه تاکنون صورت‌گرفته، در استان خراسان رضوی شاهد افزایش ۳۸ درصدی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز گندم‌کاران استان بوده‌ایم.

 وی با بیان اینکه خراسان رضوی علی‌رغم خشکسالی‌های سنواتی در سال جاری بین ۱۰ استان پیشرو در خرید تضمینی گندم کشور بوده است، ادامه داد: به لحاظ بیشترین درصد افزایش خرید نیز این استان رتبه قابل‌توجهی در سطح کشور به دست آورده است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ذکر کرد: در سال جاری هشت سیلوی دولتی، چهار سیلوی بخش خصوصی، هشت سیلوی جوار کارخانجات آرد در کنار ۲۴ انبار تعاون روستایی به‌عنوان مباشر این اداره کل در امر خرید تضمینی گندم فعال و نسبت به خدمت‌رسانی به کشاورزان اقدام نمودند.

 وی با اشاره به شهرستان‌های پیشرو در امر خرید تضمینی خاطرنشان کرد: شهرستان مشهد با خرید ۷۶ هزار و ۵۱۲ تن، تربت‌جام با ۵۴ هزار و ۹۴۹ تن و جغتای با ۴۴ هزار و ۷۰۰ تن به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را از آن خود کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار