خبرهای داغ:
مسئول بسیج اصناف آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح «استاد شاگردی» در آذربایجان غربی

حسین عبدی از اجرای طرح «استاد شاگردی» در مناطق مختلف استان با هدف کمک به اشتغال نسل جوان کشورمان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۷۶۲۴
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

حسین عبدی، مسئول بسیج اصناف سپاه شهدای آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی گفت: طرح «استاد شاگردی» با هدف کمک به اشتغال نسل جوان کشورمان در مناطق مختلف استان همگام با سراسر کشورمان هم‌اکنون در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بعد از اتمام تحصلات دانشگاهی جوانان بسیاری از خانواده‌ها به دنبال این هستند که فرزندان خود را با کسب و کار و حرفه‌های مختلف آشنا کنند، بنابراین به واسطه اجرای این طرح درصدد هستیم که نوجوانان و جوانان حرفه‌ مورد علاقه خود را در کنار اساتید آن حرفه‌ها یاد بگیرند و به بازار کار وارد شوند.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه طرح «استاد شاگردی» به همت بسیج اصناف و با مشارکت دستگاه‌های مرتبط برای مهارت‌آموزی دانش آموزان و دانشجویان و آموزش حرفه‌ای مشاغل به آنها اجرا می‌شود، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی گسترده این طرح به کارآموزان و کسبه کمک بزرگی می‌کند.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه شهدای آذربایجان غربی یکی مهم‌ترین اهداف برای اجرای این طرح را ترویج فرهنگ و اخلاق کار، کسب درآمد حلال، به دست آوردن تجربه، آشنایی با محیط کسب و کار واقعی، شناخت مشاغل موجود، شناسایی علایق و استعدادهای شخصی، آماده‌سازی شاگردان برای اشتغال و کارآفرینی، ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای، ایجاد انگیزه و ارتقای خودباوری کارآموز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد "استاد شاگردی" جزو سنت‌های بازار اسلامی بود و در  مهارت‌آموزی و اشتغال در بازار بسیار موفق و تاثیرگذار بود، ادامه داد: بنابراین اطلاع‌رسانی در بین کارآموزان، کسبه و اصناف بسیار ضروری است تا همه به این سمت گام بردارند، چه بسا از این رهگذر برای اشتغال نسل جوان و کاهش نرخ بیکاری بتوانیم قدم‌های بزرگی برداریم.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه شهدای آذربایجان غربی بازاریان و اصناف را مجاهدان عرصه جهاد اقتصادی دانست و گفت: همان طور که کسبه در سال‌های مبارزه با رژیم طاغوتی همین طور هشت سال دفاع مقدس یار و یاور جبهه انقلاب بودند امروز نیز در میدان حاضر هستند و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.

عبدی ضمن اشاره به اینکه در هفته بسیج اصناف قرار گرفته‌ایم، توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان، اهتمام برای آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم مالی غیرعمد، توزیع بسته کمک‌آموزشی بین دانش‌آموزان، تجلیل از کسبه امین، دیدار با خانواده شهدای اصناف را مهم‌ترین برنامه‌هایی برشمرد که در این ایام اجرا می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار