خبرهای داغ:

خانه موزه ادبی استاد شهریار، پذیرای دوستداران شهریار ملک سخن

تبریز- خانه موزه ادبی استاد شهریار، در آستانه سالروزدرگذشت استاد شهریار، پذیرای دوستداران شهریار ملک سخن، استاد محمدحسین بهجت تبریزی است.
کد خبر: ۹۶۲۷۶۵۸
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر نصیربیگی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبری اعلام کرد: خانه موزه ادبی استاد شهریار، محمل خاطرات و حیات استاد شهریار در دو دهه پایانی عمر ایشان بوده و در سالهای متمادی، محمل حضور بسیاری از بزرگان فرهنگی ایران زمین و نیز چهره های برجسته بوده است.

این خانه موزه، در محله مقصودیه تبریز قراردارد و چند سال بعد از درگذشت ایشان در سال 1367، تبدیل به خانه موزه شد که زیر نظر شهرداری تبریز به فعالیت مشغول شد. خانواده استاد نیز در اداره این خانه نقش دارند و اسناد، نوشته ها، وسایل شخصی، هدایا و ... در این خانه نگهداری می شود.

برخی از اشیای این خانه موزه، مشتمل بر هدایایی است که توسط برخی نمایندگان دولت های خارجی به استاد اهدا شده است که نشاندهنده جایگاه و نفوذ استاد در مرزهای فرهنگی ایران زمین است.

احداث اولیه خانه موزه ادبی استاد شهریار، به اوایل دهه 30 خورشیدی باز می گردد و با دو طبقه همکف و زیرزمین، دربدرانده حیات فرهنگی این شاعر بلندآوازه و نادره سرای شعر فارسی است. در سال 86 توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، ثبت شد.

خانه موزه ادبی استاد شهریار به عنوان یکی از موزه های تحت مدیریت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، همه روزه از ساعت هفت صبح تا 19 پذیرای علاقمندان و دوستداران شهریار ملک سخن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار