خبرهای داغ:
هم‌زمان با هفته وحدت انجام شد

تجلیل از سربازان اهل سنّت تیپ امام صادق (ع)

بمناسبت هفته وحدت از سربازان اهل تسنن تیپ مردم پایه امام صادق (ع) استان بوشهر با حضور معاون هماهنگ کننده تیپ امام صادق (ع) و مسئول ستاد نمازجمعه بخش شبانکاره تجلیل بعمل آمد.
کد خبر: ۹۶۲۷۸۲۳
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام حمیدرضا ترخان مسئول ستاد نمازجمعه بخش شبانکاره در مراسم جشن هفته وحدت ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اعظم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت مناسبت بزرگ و ارزشمند هفته وحدت تاکید کرد: امیدوارم با تکیه بر سیره رسول­اکرم (ص) و توسل بر کتاب بزرگ آسمانی، قرآن ­کریم، به وحدت و همدلی کامل امّت اسلامی و در جهت عبور از مشکلات و چالش‌­های متعدد امروزی دست یابیم.

حجت‌الاسلام ترخان با بیان اینکه در این میان وحدت امت اسلامی و برادری مسلمانان با هم از اولویت های اسلام بوده و هست، افزود: در عصر پیامبر (ص) همه زیر چتر قرآن و تربیت حضرت محمد (ص) در نهایت برادری و همبستگی اجتماعی به سر می‌بردند و اختلافی بدین شکل وجود نداشت.

وی اسلام را دین صلح و صفا، آزادی و آزادگی، آگاهی و علم و برادری و برابری انسانها دانست و گفت: در دین مبین اسلام و در سیره مبارک نبوی به کرات بر برادری و همراهی انسانها با یکدیگر تاکید شده است.

وی هفته وحدت را نماد همبستگی امت اسلامی دانست و گفت: وحدت مسلمین و اخوت اسلامی، یکی از اصول اساسی و بنیادین اسلام به شمار می‌رود.

مسئول ستاد نمازجمعه بخش شبانکاره با بیان اینکه تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی به نبی مکرم اسلام و سیره و روش او عشق می‌ورزند، افزود: این علاقه و ارادت مشترک به پیامبر اسلام مشخص می‌سازد ایشان مهمترین محور وحدت مسلمانان است.

وی با بیان اینکه جامعه امروز به سیره و روش آن حضرت نیازمند است، افزود: پیروی از روش پیامبر باید الگوی مسلمانان قرار گرفته شود.

 حجت‌الاسلام ترخان گفت:پیامبر عظیم الشان ما نماد اخلاق انسانی، وحدت و همدلی و معرف رحمانیت دین مبین اسلام است.

وی جسارت به ساحت پیامبر اسلام(ص) را اهانت به جمیع انبیاء و کتب آسمانی برشمرد و تاکید کرد: قطعا عادی سازی روابط چند کشور معدود با رژیم صهیونیستی تاثیری درمردم فلسطین ندارد.

بعد از مولودی خوانی از تعدادی از سربازان اهل تسنن و تشیع بمناسبت هفته وحدت تجلیل بعمل آمد.

پایان خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار