خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

دوران دفاع مقدس تجلی وحدت همه اقوام/ اجرای یکهزار و۵۰۰ برنامه شاخص در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با هفته وحدت، گفت: دفاع مقدس تجلی وحدت همه اقوام، مذاهب و اقشار مردم بود.
کد خبر: ۹۶۲۷۹۳۶
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دریادار رضا عباسی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس دفاع از تمامیت ارضی کشور با حضور همه اقشار، اقوام و مذاهب بوده است و هفته وحدت فرصتی برای تبیین نقش آن ها در دفاع مقدس است.

وی آزادسازی سوسنگرد را نمود واقعی وحدت همه مردم از ترک و فارس و عرب عنوان و بیان کرد: عشایر ما در دوران دفاع مقدس چه جان گذشتگی ها که نکردند و پرداخت به آن ها وظیفه ای مهم برای آشنایی نسل جوان و دانش آموز استو

دریادار عباسی در ادامه از اجرای یکهزار و۵۰۰ برنامه شاخص همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: این برنامه ها در همه سطوح و در همه نقاط استان توسط ستادهای بزرگداشت هفته دفاع مقدس و به دبیری سپاه های نواحی سپاه عاشورا برگزار می شود.

وی حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا در همه گلزارهای شهدای استان، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و تجلیل از آن ها، رژه نیروهای مسلح  در ۳۱ شهریور، برنامه تجلیل از یک میلیون رزمنده به صورت ویدئو کنفرانس در روز چهارم هفته دفاع مقدس به صورت سراسری با حضور رهبر انقلاب، تجلیل از بانوان امدادگر، همسران شهدا وتجلیل از جوانان فعال در عرصه دفاع مقدس را از عناوین برخی برنامه ها برشمرد.

دریادار عباسی بازسازی عملیات کربلای ۵ در پارک موزه دفاع مقدس توسط لشکر عملیاتی عاشورا را از دیگر برنامه های مهم خواند و افزود: کربلای ۵ از مقتدرانه ترین عملیات ها و به‌عنوان شب های قدر عملیات ها به شمار می رود که پیروزی بسیاری در آن حاصل شد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه فرهنگی دفاعی دفاع مقدس در مقابله با تهدیدات فرهنگی نیز از دیگر برنامه هایی است که توسط سپاه عاشورا در محوطه مصلای امام خمینی(ره) تبریز دایر می شود.

دریادار عباسی برگزاری همایش تجلیل از ۴۰۰ رزمنده دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس و رونمایی از سوژه های دفاع مقدس را از دیگر عناوین برنامه های هفته دفاع مقدس نام برد.

وی تبیین دوران دفاع مقدس و رشادت های آن دوران را برای دانش آموزی نیز مهم دانست و گفت: در این خصوص برنامه های متعددی داریم که اجرای یکی از برنامه های هفته دفاع مقدس توسط خود دانش آموزان از آن جمله است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار