خبرهای داغ:
فرماندار تاکستان؛

به دنبال ایجاد روز ملی انگور در تقویم هستیم 

به دنبال ایجاد روز ملی انگور در تقویم هستیم 
حسینی عنوان کرد: به دنبال ایجاد یک روز در تقویم ملی یا استانی بنام روز جشنواره انگور تاکستان هستیم.
کد خبر: ۹۶۲۷۹۴۰
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

 

قزوین_به گزارش بسیج، نشست خبری فرماندار تاکستان با محوریت برگزاری جشنواره ملی انگور با حور اصحاب رسانه و در محل فرمانداری تاکستان برگزار شد.

 

سید جمال حسینی فرماندار تاکستان در این نشست بیان کرد: پایان شهریورماه آغاز روزهای پرخاطره هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و هفته وحدت است و هفته آخر برداشت انگور و جمع آوری کشمش نیز با این ایام تقارن دارد.

 

وی گفت: بدون توجه اهل رسانه و خبرگان این حیطه هر اقدامی صورت بگیرد ابتر می ماند لذا هر رسانه یک سفیر برای انتشار این جشنواره است.

 

حسینی با اشاره به تفاوت جشنواره ملی انگور با سایر جشنواره های انگور که تاکنون در این شهرستان برگزار شده اظهار کرد: تفاوت این جشنواره استفاده از تجربیات گذشته و رفع برخی نواقص می باشد. ما در مصوبات خود این را قید کردیم که بعد از ۲۸ بار موضوع جشنواره را به صورت رسمی پیگیری نماییم و لذا یک دبیرخانه برای این امر در نظر گرفته شد. از روز ۳۰ شهریورماه دبیرخانه فعالیت خود را آغاز می کند. عمده فعالیت در طول سال انجام می شود. دبیرخانه نیازمند اعتبار است و کسب این اعتبار نیازمند ابتکار و خلاقیت می باشد و ساماندهی این موضوع همیشه ادامه دارد.

 

فرماندار تاکستان عنوان کرد: موضوع بعدی تفاوت این جشنواره این است که مکان برگزاری جشنواره در محلی است (خیابان انگور ایران) که محصولات هم به صورت تازه و هم به صورت کشمش و آبغوره و سرکه در ایام مختلف سال توزیع می شود.

 

وی افزود: تاکستان رتبه اول کشمش کشور و رتبه دوم تولید انگور کشور را داراست. سطح زیر کشت ۳۷ هزار هکتار است که متاسفانه به جهت تنش آبی ۳۲ هکتار قابل بهره برداری است و رقم بالایی از باغات به دلیل این کم آبی دچار آسیب شده است. 

 

حسینی اضافه کرد: طرح ویژه ای در تنش آبی داریم که بیست جلسه به صورت هفتگی برای استفاده از ظرفیت سایت فاضلاب تاکستان برگزار کردیم. میزان تولید فاضلاب تاکستان پنج برابر شهرستان بویین زهراست که چیزی حدود هشت هزار لیتر می باشد. اولویت قانون بهره برداری آب فاضلاب از سوی صنایع است در حالی که این میزان می تواند تمام باغات انگور تاکستان را سیراب کند.

 

فرماندار تاکستان در ادامه با اشاره به فعالیت صندوق کشمش یادآور شد: امروز صندوق کشمش هفده هزار عضو دارد و چهارده واحد تولیدی در حیطه صادرات کشمش از خرید تا بسته بندی فعال هستند که همه بومی می باشند و به روسیه و ترکیه بیشترین صادرات را داریم. 

 

وی در پایان عنوان کرد: به دنبال ایجاد یک روز در تقویم ملی یا استانی بنام روز جشنواره انگور تاکستان هستیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار