خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز؛

لزوم نظارت خانواده ها بر رفتارهای پرخطر فرزندان

لزوم نظارت خانواده ها بر رفتارهای پرخطر فرزندان
حجت الاسلام تقی زاده بر لزوم نظارت خانواده ها بر رفتارهای پرخطر فرزندان تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی نقش بسزایی در کاهش رفتارهای پرخطر در بین جوانان و نوجوانان دارند.
کد خبر: ۹۶۲۷۹۶۰
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲

 

قزوین_به گزارش بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی زاده با اشاره به افزایش حمل سلاح سرد بین جوانان و نوجوانان در جامعه، اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر با توجه به نفوذ شبکه های اجتماعی غربی و تغییر سبک زندگی میزان حمل سلاح سرد در کشور و شهرستان البرز افزایش یافته و موجب بروز نگرانی در بین خانواده ها شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز ادامه داد: عدم اطلاع جوانان و نوجوانان از مجازات بکارگیری و استفاده از سلاح سرد موجب شده تا برخی از این افراد در هنگام درگیری توانایی غلبه بر خشم خود را نداشته و با استفاده از سلاح سرد علاوه بر ایجاد نا امنی در جامعه به خود و دیگران آسیب وارد کنند.

 

تقی زاده اضافه کرد: بر اساس قانون برای افرادی که نسبت به خرید و فروش، حمل و بکارگیری سلاح سرد اقدام کرده مجازات حبس و جریمه نقدی و برای افرادی که با استفاده سلاح سرد قصد تهدید دیگران و ایجاد نا امنی در جامعه را داشته باشند مجازات سختی در نظر گرفته شده است.

 

وی با تاکید بر نقش خانواده ها در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: خانواده به عنوان اولین و مهم ترین پایگاه اجتماعی اثر گذاری بیشتری در تربیت جوانان و نوجوانان دارد و می تواند با افزایش نظارت ها به بهبود وضعیت فعلی جامعه کمک کند.

 

تقی زاده افزود: با توجه به بازگشایی مدارس، مدیران و مربیان پرورشی باید اقدامات آموزشی با رویکرد پیشگیری از رفتارهای پرخطر را در مدارس اجرا کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در پایان خاطر نشان کرد: در کنار خانواده و مدرسه دستگاه های فرهنگی شهرستان هم باید ضمن بررسی عوامل افزایش حمل و بکارگیری سلاح سرد، تدابیر لازم را برای کاهش رفتار های پرخطر بکار بگیرند و دستگاه های انتظامی و امنیتی نیز برای شناسایی، جمع آوری و برخورد با فروشندگان و حاملین سلاح سرد اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار