فرمانده سپاه استان اردبیل:

یک وجب از خاک وطن را در هشت سال دفاع مقدس به دشمن ندادیم

کد خبر: ۹۶۲۷۹۹۳
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
یک وجب از خاک وطن را در هشت سال دفاع مقدس به دشمن ندادیم
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه های سپاه حضرت عباس(ع)‌ که با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد به رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس همچون دریا وسیع، گسترده، پاک و منزه است.
وی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: این عملیان همچون امواج پرخروش اقیانوس ها هیمنه استکبار را در هم شکست.
وی ضمن گرامیداشت شهامت ها، شجاعت ها، ایثارگری ها و فداکاری ها و دلاوری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: آرامش، آسایش، اقتدار، عزت و عظمت کنونی را مدیون شهدا هستیم
وی با بیان اینکه دفاع مقدس ناهمگون و ناهمتراز بود گفت: رزمندگان ما با تأسی از شهدای کربلا به میدان امدند و نتیجه جنک نیز در تاریخ ایران جاودانه ماند.
وی با بیان اینکه اردبیل کارنامه درخشانی در تاریخ جنگ ثبت کرده است گفت: رزمندگان اردبیل مصداق ایه انا اعطیناک بوده و استکبارستیر هستند.
وی به نقش بسیج در کنترل و مدیریت فتنه اخیر اشاره کرد و گفت: عملکرد استان اردبیل در مهار فتنه1401 مثال زدنی بود چراکه مرم اردبیل با الگوبرداری از حضرت عباس(ع) ولایتمداری خود را در عمل اثبات کرده و در بحران ها، حوادث و بلایا درخشان ظاهر می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد سپاه حضرت عباس(ع) در سه سال گذشته پرداخت و گفت: بسیجیان اردبیلی با حضور در میادین مختلف خوش درخشیده و با خدمت به احاد مردم ضمن محرومیت زدایی در جامعه امیدافرینی کردند.
وی به اقدامات معاونت مهندسی سپاه حضرت عباس(ع) اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان اردبیل با پیشرفت 25 درصد، احداث درمانگاه جعفرپور شهرستان گرمی با 75 درصد پیشرفت، آغاز عملیات اجرایی زائرسرای شهید باکری استان اردبیل در خرمشهر ویژه راهیان نور از جمله پروژه های عام المنفعه معاونت مهندسی سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل است.
وی به پروژ ههای درون سازمانی معاونت مهندسی سپاه استان اردبیل اشاره کرد و گفت: پروژ ه های قرارگاه امام علی(ع) از جمله احداث انبارهای موتورسیکلت، زمین ورزشی پنت بال،، پروژه های قرارگاه امام حسین(ع) در تیپ مقتدر 37 حضرت عباس(ع) و ناحیه مقاومت شهرستان گرمی از جمله پروژ های معاونت مهندسی سپاه حضرت عباس(ع) است.
وی به میزان پیشرفت پروژ ه های مصوب سازمان بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: احداث اردوگاه قدس در ناحیه مقاومت شهرستان بیله سوار، و احداث ساختمان های حوزه ها و پایگاه های نواحی در شهرستان ها از جمله اقدامات معاونت مهندسی سپاه حضرت عباس(ع) در پروژه های مصوب سازمان بسیج است.
وی به پروژه های مصوب سپاه پاسداران در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ساخت آسایشگاه سربازان ، پارکینک ماشین الات سبک و سنگین در شهرستان ها و احداث 12 باب سوله، بازسازی حسینیه ثارالله و احداث یادمان شهید گمنام ستاد فرماندهی سپاه استان اردبیل از جمله این پروژ هها است.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به تشریح اقدامات بسیج سازندگی در سه سال گذشته پرداخت و گفت: پروژه نهضت ابرسانی به 454 روستا در مناطق محروم استان اردبیل که 301 روستا به بهره برداری رسیده است.
وی به تفاهم همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) در احداث 184 واحد خانه محروم اشاره کرد و گفت: تاکنون 165 واحد ان احداث و تحویل داده شده است.
وی به مشارکت بسیج سازندگی استان ادبیل با اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز کار احداث 150 واحد اغاز شده و با پیشرفت 50درصدی مواجه است.
وی از ساخت مدرسه در مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: در این طرح نیز همکاری های لازم با اداره کل اموزش و پرورش و نوسازی مدارس انجام شده است.
وی به آسفالت روستایی نیز اشاره کرد و گفت: طی دوسال گذشته 160 کیلومتر در 22 روستای مناطق محرم استان اردبیل آسفالت ریزی شده است. 
وی به مناطق سیل خیز استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی استان اردبیل 42مورد سیل بند در 4 شهرستان استان اردبیل ایحداث کرده است.
وی از احداث 3 پل در مناطق حادثه خیز و صعب البور خبر داد و گفت: بسیج سازندگی استاناردبیل سه پل مهم از جمله در منطقه قره سو طی دو سال گذشته احداث کرده است
وی به پروژ ههای عام المنفعه بسیج سازندگی در سه سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون 366 پروژه کوچک به بهره برداری رسیده و کار 488 پروژه دیگر نیز اغاز شده است.
وی به جهاد روشنایی نیز اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) با کمک اداره برق 284 پنل خورشیدی در نظر گرفته که 234 مورد نصب و به بهره برداری رسیده و 50 دستگاه دیگر نیز امروز افتتاح می شود.
وی به اهدای جهیزیه یه نوعروسان مناطق محروم اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته 1050سری جهیزیه 8 قلم به اعتبار 32میلیارد تومان در مناطق محروم توزیع شده است.
وی به طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته یک هزار و 100 صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده و 48 تعاونی با اعتبار 400 میلیارد تومان با ظرفیت 3هزار شغل مستقیم و 6 هزار شغل غیرمستقیم راه اندازی شده است.
وی به کمک های مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای این طرح تاکنون 370هزار بستهمعیشتی با اعتبار 370میلیارد تومان توسط سازمان بسیج سازندگی تهیه و توزیع شده است.
در پایان این مراسم به صورت نمادین و از طریق ارتباط تصویری8 پروژه از جمله خانه محروم، تصفیه آب در شهرستان خلخال، یک واحد مدرسه در روستای شهرستان نیر پروژه مسکن نیایش، ساختمان ناحیه مقاومت شهرستان انگوت افتتاح و پروژه شهید خراسانی و رستوران تالار لاله کلنگ زنی شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار