در سلسله جشن‌های وحدتی تربت‌جام، تاکید شد؛

ضرورت جهانی‌شدن سیره عملی پیامبر رحمت/رمز پیروزی امت اسلامی در سایه وفاق و انسجام ملی و بین‌المللی به‌دست می‌آید+تصاویر

عضو تقریب مذاهب کشور با تاکید بر ضرورت وحدت امت اسلامی، گفت: بیش از دو میلیارد مسلمان، پیروی از سیره عملی پیامبراعظم(ص) را کنار گذاشتند و از پس یک‌مشت یهودی غاصب کودک‌کش برنمی‌آیند.
کد خبر: ۹۶۲۸۱۱۸
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

ضرورت جهانی‌شدن سیره عملی پیامبر رحمت/رمز پیروزی امت اسلامی در سایه وفاق و انسجام ملی و بین‌المللی به‌دست می‌آید

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان‌رضوی از تربت‌جام، همزمان با گرامیداشت هفته وحدت جشن باشکوه وحدتی با حضور مولانا اسحاق مدنی، عضو تقریب مذاهب کشور و عضو اسبق خبرگان رهبر و شرکت مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و امامان جمعه و جماعات، فرماندار و اقشار مختلف مردم وحدت دوست شیعه و اهل سنت در پایتخت وحدت مزار شیخ الاسلام احمد جامی برگزار گردید.

در این محفل وحدتی و یادواره ۱۱۰ شهید اهل سنت تربت‌جام پس از اجرای چند برنامه متنوع فرهنگی، هنری وحدتی شامل تواشیح، سرود، نعت خوانی، شعرخوانی توسط هنرمندان و خیرمقدم به مهمانان توسط حسن جامی الاحمدی نایب تولیت مزار شیخ الاسلام احمد جامی، مولانا اسحاق مدنی با تبریک میلاد پیامبر رحمت و مهربانی و تاکید بر وحدت وفاق ملی گفت: مسلمانان باید در انجام فعالیت ها رضای خدا و دستورات و سیره عملی پیامبر اسلام(ص) را الگوی خود قرار دهند و از رحمت خدا و عنایت بزرگان دین و آیات الهی ناامید نشوند. وی افزود: پیامبر با رسالت الهی خودش دنیای جاهلیت را عوض کرد و مردم زمان پیامبر با کسب علم و دانش از وجود پیامبر اسلام دارای علم، دانش، حکمت و بزرگترین امت در جهان شدند.

وی تصریح کرد: افسوس امروز امت مسلمان مشهور به بی‌سوادی شدند و از پیشرفت‌های علمی عقب مانده‌اند و براثر این عقب ماندگی چند میلیون صهیونیستی با اسلحه آمریکا و اروپا مردم فلسطین و غزه را قتل و عام می‌کنند و بدترین جنایات را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از دومیلیارد مسلمان پیروی از سیره عملی پیامبراعظم(ص) را کنار گذاشتند و از پس یک‌مشت یهودی غاصب کودک‌کش برنمی‌آیند.

وی ابرازداشت: اگر مسلمانان به پیامبر اسلام تمسک می‌جستند امروز وضعمان این نبود، امروز مسلمانان قدرت، اسلحه و مهمات دارند اما جلوی چشمان مظلومان را قتل و عام می کنند، پادشاهان و سران کشورهای اسلامی جرائت حمایت از فلسطین را ندارند و فقط تماشا می‌کنند و فقط ایران اسلامی است که از ملت فلسطین حمایت می کند، کشورهای اسلامی یک گلوله هم به سمت اسرائیل شلیک نکرند بلکه از رژیم صهیونیستی حمایت هم می‌کنند.

باید سیره عملی پیامبر رحمت را جهانی کنیم

در ادامه مولانا بهزادفقهی استاد حوزه علمیه اهل سنت با تبریک هفته وحدت میلاد فرخنده و مبارک پیامبر رحمت و مهربانی (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: امت اسلام در هفته وحدت تمام تهدیدها و اختلافات را به فرصت تبدیل کردند، اما مسلمان بایر الگوهای تاریخی، دینی و اسلامی و سیره پیامبر رحمت (ص) و بزرگان دین را باید سرلوحه فعالیت های خود قراردهند، اگر مسلمانان در کنار هم باشند دشمن صهیونیستی نمی توانند مردم غزه را قتل و عام کند.مسلمانان با کتاب خدا قهر کردند دینی که به قلم قسم خورده است فراموش شده است.

وی ادامه داد: امت اسلام باید سیره عملی پیامبر رحمت را جهانی کنند و دلها را به هم نزدیک و از اختلاف و تفرقه دوری کنند امروز یهود و نصارا بر علیه اسلام یکی شدند.

خبرنگار| محمدرضا حقدادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار