رونمایی از کتابت «سهندیه» و «حیدربابایه سلام» استاد شهریار

تبریز- دو مجموعه شعر «سهندیه» و «حیدربابایه سلام» استاد شهریار با خوشنویسی و تذهیب و تابلوهای رنگ روغن تصویرسازی منظومه حیدربابایه سلام عصر روز گذشته به مناسبت شعر و ادب فارسی در پردیس رسانه ای رونمایی شد.
کد خبر: ۹۶۲۸۳۵۶
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریزدر آیین رونمایی این آثار، نام گذاری روز شعر و ادبی فارسی را به نام استاد شهریار افتخار بزرگی عنوان کرد.

امیر نصیربیگی با ابراز خوشحالی از این که تبریز میراث دار این افتخار بزرگ است، خاطرنشان کرد: امید ما دست اندرکاران برنامه های ارزشمندی در این خصوص رقم بزنیم.

وی از اجرای 15 برنامه مختلف فرهنگی هنری در سطح شهر تبریز خبر داد و گفت: عصر شعر و موسیقی، تصویرگری و کتابت آثار استادشهریار، بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی از جمله مهم ترین این برنامه هاست.

 نصیربیگی ادامه داد: دو مجموعه شعر «سهندیه» و «حیدربابایه سلام» استاد شهریار، با خط نستعلیق استاد محمدعلی فرزبود استاد برجسته خوشنویسی کشور نگارش شده و به همت استاد رحیم چرخی، چهره زنده‌نام و برجسته هنر کشور، تذهیب و نگارگری شده است.

وی افزود: تصویرسازی و روایت نقاشی از منظومه ماندگار حیدربابایه سلام در قالب ۱۲ تابلو به همت استاد رحیم بقال اصغری به عنوان یادگاری ماندگار از اشعار برجسته استاد محمدحسین شهریار در قالب آثار هنری سالروز گرامیداشت ایشان صورت گرفته است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار