خبرهای داغ:
مسئول هیئت مادر و کودک مهد یاران؛

هدف هیات مهدیاران تربیت مادران تراز انقلابی است

هدف هیات مهدیاران تربیت مادران تراز انقلابی است
میترا علیخانی عنوان کرد: این موسسه با فعالیت‌های ۱۰ ساله درصدد است که یک مادر تراز انقلابی تربیت کند که تهذیب جسمی و روحی، رسیدگی به خانواده و مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا نمایند.
کد خبر: ۹۶۲۸۴۲۳
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

 

قزوین -به گزارش بسیج، میترا علیخانی مسوول هیئت مادر و کودک مهد یاران عنوان کرد: هیئت مهد یاران از اردیبهشت سال ۹۳ کار خود را با محوریت حضور کودکان در کنار مادران شروع نمود موسس هیئت خانم مشاط بودند که سال‌های گذشته نیز به عنوان بانوی تاثیرگذارانتخاب شدند.

 

وی عنوان کرد: در دنیا شاهدیم که در دنیای غرب به زن به عنوان ابزار و وسیله‌ نگاه می‌شود و در تاریخ سازی‌ها سهیم نیست؛ اسلام و مقام معظم رهبری الگوی سومی از زن ترسیم کردند که زن می‌تواند در اجتماع حضور داشته باشد بدون اینکه از خانواده خود جدا شود و به استعداد و شغل خود نیز برسد. الگوی سوم بر این اصل استوار است که زن در اجتماع حضور داشته و به تحصیلاتش ادامه و خود را ارتقا دهد.

 

میترا علیخانی بيان کرد: از دیگر کارهای هیئت برگزاری اردوهای سالیانه به همراه خانواده است که پدر خانواده‌ها نیز با هم آشنا شوند و مهمترین هدف هیئت این است که مادران کنشگری اجتماعی داشته باشند و این مدل سبک زندگی و طرز تفکر به این خاطر است که مادران با همه فرزندانی که دارند مشغله اجتماعی نیز برای آنها مهم است و زندگی‌شان بی‌هدف نیست.

 

 وی افزود: از دیگر کارهای این موسسه رفتن به سینما، رفتن به کلاس‌های آموزشی، برگزاری کلاس‌های هنری ،ورزشی، انجام حرکات اصلاحی برای سلامتی مادران، برگزاری‌های جشن برای مادران باردار و اهدای هدیه به آنها است.

 

مسوول هیات مادر و کودک مهد یاران تشریح کرد: این موسسه با فعالیت‌های ۱۰ ساله درصدد است که یک مادر تراز انقلابی تربیت کند که تهذیب جسمی و روحی، رسیدگی به خانواده و مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا نمایند.

 

وی تبیین کرد: بانوی ما وقتی هویت و اولویت خود را بشناسد، بهتر می‌تواند قدر خود را بداند وقتی حال مادر خانواده خوب باشد حال کل خانواده خوب است.

 

میترا علیخانی یادآور شد: در این موسسه از سال ۹۶ برنامه رسمی‌تر و افق ۶ ماهه برای آن نوشته شده است ؛ ما مسائل و نیازهای مادران چند فرزند را بررسی می‌کنیم تا در این مکان به نیازهای مادران پاسخ داده شود و همچنین با توجه به مشغله‌های مادران چند فرزندی با گسترش فضای مجازی گروهی را تشکیل دادیم تا این مادران از مطالب ارائه شده به صورت آنلاین استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: امروز سبک زندگی ما را دشمن عوض کرده و جای خوب و بد عوض شده است در قدیم بچه‌ها ارزش محسوب و عصای دست پدر و مادر بودند؛ ولی امروز علاوه بر تک فرزندی نگهداری از حیوانات نیز ارزش تلقی می‌شود.

 

 میترا علیخانی بيان کرد: از دیگر کارهای هیئت مواسات مادرانه است؛ وقتی مادری باردار است دوستان و مادرهای دیگر به صورت کمکی از جمله تهیه غذا به او یاری می‌سانند و یا به مادرانی که دارای چند فرزند است در کارهای خانه به او کمک می‌کنند.

 

وی تبیین کرد: مهمترین کار هیات جمع خوانی کتاب ها با حضور مادران به صورت هفتگی و بحث درباره کتاب ها، تشویق به فرزندآوری و برگزاری دوره‌های کنترل خشم، همسرداری منصفانه و انجام چالش‌ها می‌باشد و سرانه میانگین مادران مهد یاران سه فرزند است.

 

وی در پایان افزود: وقتی کاری را به صورت خودجوش انجام می‌دهیم بدون اینکه بودجه و امکاناتی در دست داشته باشیم، موانع را از رو پیش رو برمی‌داریم و کارها بهتر انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار