همزمان با هفته دفاع مقدس صورت می گیرد

اجرای یکهزار برنامه ورزشی بسیج در21 شهرستان آذربایجان شرقی

تبریز- مسئول معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا از یکهزار برنامه ورزشی بسیج در21 شهرستان آذربایجان شرقی و 22 ناحیه سپاه عاشورا خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۸۴۷۹
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی حیدرپناه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مرام قهرمانی شهدا را مهم ترین محور در اجرای برنامه های ورزشی بسیج عنوان کرد.

وی با اشاره به 267 شهید ورزشکار آذربایجان شرقی، اظهار کرد: تلاش داریم همه برنامه های ورزشی با یاد و نام شهدا بخصوص شهدای ورزشکار استان مزین و در مناسبت های مختلف از خانواده این شهدا دیدار و تجلیل شود.

حیدرپناه به برگزاری جشنواره ورزشی «جام فیروزه» با همکاری شهرداری اشاره و بیان کرد: این جشنواره با حضور بیش از 500 تیم و چهارهزار بسیجی در سالن های سپاه عاشورا و شهرداری از روز یکشنبه اول مهر ماه آغاز می شود و ادامه می یابد تا اختتامیه آن در هفته بسیج برگزار شود.

وی افزود: این مسابقه در رشته های والیبال، فوتسال، بسکتبال، دژبال، فوتبال دستی و بازی های بومی محلی است که بسیجیان پایگاه ها و حوزه ها در دو قشر آقایان و بانوان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

اجرای برنامه های ورزشی بسیج در21 شهرستان آذربایجان شرقی

حیدرپناه همچنین به مسابقات استعداد یابی بسیج با حضور 200 نفر ورزشکار اشاره کرد و گفت: در این مسابقات ورزشکاران جودو از نواحی مختلف استان به رقابت می پردازند.

وی مسابقات پرورش اندام بسیج را از دیگر برنامه های ورزشی هفته دفاع مقدس نام برد و ادامه داد: بسیج در این مسابقات مهم ترین مساله را توجه به شئونات اخلاقی و ارزشی می داند و افراد ورزشکار اخلاق مدار را برای قهرمانی انتخاب می کند.

حیدرپناه از مسابقات استعدادیابی خواهران نیز در رشته جودو خبر داد و افزود: این مسابقات روز شنبه در دهکده ورزشی مقاومت با حضور 250 بانوی ورزشکار برگزار می شود.

وی پیاده روی عموم مردم و خانواده های نیروهای مسلح را از دیگر برنامه ها عنوان و اضافه کرد: این برنامه روز پنج شنبه ساعت هشت صبح از پای کوه عون بن علی آغاز و تا مزار شهدای گمنام ادامه می یابد که پایان آن برنامه های متنوع فرهنگی، تجلیل از خانواده شهدا، ورزشکاران و قرعه کشی خواهد بود.

حیدرپناه همچنین مهم ترین برنامه دیگر ورزشی تربیت بدنی سپاه عاشورا را برگزاری مسابقات ورزشی نیروهای مسلح مستقر در استان اعلام و اظهارداشت: این مسابقات در چهار رشته جهت یابی، شنا، تیراندازی و آمادگی جسمانی در راستای ارتقای آمادگی جسمانی، مهارت افزایی و هم افزایی بین نیروهای مسلح برگزار می شود.

مسئول معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا  ادامه داد: مسابقات جهت یابی به میزبانی ارتش، آمادگی جسمانی به میزبانی نیروی انتظامی، شنا و تیراندازی به میزبانی سپاه عاشورا برگزار خواهد شد.

حیدرپناه در پایان از برگزاری مسابقه بزرگ دو و میدانی با حضور یکهزار ورزشکار از دو ناحیه غدیر و امامت تبریز خبر داد و افزود: این مسابقه همزمان با هفته تربی بدنی 27 مهر از میدان راه آهن تا مصلی و از بلوار 29 بهمن تا مصلی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار