مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد

لزوم بسترسازی برای حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف

تبریز- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی و لزوم بسترسازی برای حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این آئین معنوی را جز اولویت های این حوزه در استان برشمرد.
کد خبر: ۹۶۲۸۴۸۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجن شرقی، حجت الاسلام سید محمود حسینی چهارشنبه در نشست هم اندیشی مسئولان راهبردی اعتکاف ویژه استان های شمالغرب کشور اظهار داشت: خوشبختانه در نتیجه برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در سال های اخیر شاهد پررنگ شدن مراسم معنوی اعتکاف در سطح جامعه هستیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس در مراسم اعتکاف ۱۴۰۲ بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم آذربایجان شرقی در ۱۴۷ مسجد معتکف شدند که از این تعداد ۹ هزار و ۶۰۰ معتکف از  بانوان بودند و در تبریز نیز ۴۹ مسجد میزبان بیش از شش هزار و ۲۰۰ معتکف این شهر بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از حضور بیش از سه هزار معتکف در اعتکاف رمضانیه استان نیز خبر داد و گفت: این مراسم نیز به صورت تدریجی در حال گسترش و یافتن جایگاه واقعی خود است چرا که اصل اعتکاف نیز مربوط به این ایام است.

وی اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی و لزوم بسترسازی برای حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این آئین معنوی را جز اولویت های این حوزه در استان برشمرد و اظهار داشت: در سایه تعامل و حمایت های مجموعه های چون علوم پزشکی و دانشگاه تبریز شاهد حضور گسترده دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف در سال های اخیر هستیم در بخش دانش آموزی نیز سال گذشته ۹ مسجد تبریز و در هر شهرستان یک مسجد اعتکاف دانش آموزی را برگزار کردند و این آمار جدا از  دانش آموزان معتکف در سایر مساجد بوده است.

 نهمین نشست هم اندیشی راهبری اعتکاف ویژه شمال غرب کشور با حضور مسئولان و دست اندرکاران کشوری و استانی این حوزه و با حضور استان های کرمانشاه، اردبیل، همدان، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و با مرکزیت تبریز در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار