خبرهای داغ:
استاندار لرستان در آیین شکر گزاری گندم بروجرد:

کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی کشور هستند

کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی کشور هستند
استاندار لرستان گفت: شرط پایندگی نظام و کشور استقلال فکری و اقتصادی می باشد که پایه ی آن در کشاورزی و تولید است.
کد خبر: ۹۶۲۸۵۱۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، ظهر امروز در شهرستان بروجرد با حضور ابوطالب شفقت، استاندار محترم استان لرستان آیین شکرگزاری برداشت گندم و آغاز سال زراعی جدید که  در روستای کارخانه حکیم بروجرد مزرعه نوآور کریم نادری برگزار شد گفت: این مزرعه در سال زراعی اخیر بیش از ۱۰ تن در هکتار گندم تولید شده است. میانگین تولید گندم استان بین ۴ تا ۵ تن در هکتار آبی می باشد. تولید گندم در استان لرستان طی دو سال اخیر چند برابر گذشته ارتقا داشته است.

کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی کشور هستند

استاندار لرستان در جمع کشاورزان بروجرد افزود: کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی هستند. شرط پایندگی نظام و کشور استقلال فکری و اقتصادی می باشد که پایه ی آن در کشاورزی و تولید است.

وی با اشاره به تاکیدات امام (ره) و رهبر انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر امنیت غذایی تصریح کرد: امنیت غذایی در گروه توسعه کشاورزی و ماندگاری جمعیت روستاییان به عنوان مولدین می باشد.

کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی کشور هستند

استاندار به یکی از خطاهای راهبردی که در دهه های گذشته در امر کشاورزی کشور رخ داده اشاره کرد و اظهار داشت: آغاز سدسازی از پایین دست یکی از خطاهای راهبردی در دهه های گذشته بود که باعث عدم مدیریت بهتر منابع آب به ویژه در کشاورزی شده است.

ابوطالب شفقت اضافه کرد: اگر سدسازی از بالادست آغاز می شد هم مناطق بالادستی و هم پایین دستی از نعمت آب در کشاورزی به خوبی بهره‌مند می‌شدند، که با برنامه ریزی مناسب می‌توان این نقیصه را جبران کرد.

کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی کشور هستند

استاندار لرستان با اشاره  به دستاوردهای مهم حوزه ی کشاورزی در استان عنوان کرد: باید دستاوردهای کشاورزان نمونه را در تولید به عنوان الگو به سایر کشاورزان و مردم معرفی شوند.

شفقت نحوه ی مصرف آب در کشاورزی را از دیگر موارد مهم مدیریت و بهره وری بیش تر برشمرد و بیان کرد: نحوه ی مصرف درست آب با محوریت جهادکشاورزی و آب منطقه ای می بایست برای کشاورزان تبیین شوند.

استاندار همچنین به باغات انجیر لرستان در منطقه معمولان و پلدختر اشاره کرد و گفت: با مدیریت مصرف آب می توان این باغات را از ۱۲۰۰ هکتار به ۲۵۰۰ هکتار افزایش داد.

کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی کشور هستند

استاندار تغییر کاربری اراضی کشاورزی را یکی دیگر از مشکلات این حوزه برشمرد و تاکید کرد: سازمان جهادکشاورزی موظف است به صورت جدی برابر تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی مقاومت و جلوگیری کنند.

شفقت به فعالیت و پویایی کارگروه اقتصاد کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: جلسات این قرارگاه به صورت منظم برگزار و در آن تمامی دستگاه های ذیربط نسبت به رفع مشکلات تولید کشاورزی و کمک به ماندگاری روستاییان مکلف شده اند.

وی بر صادراتی کردن محصولات کشاورزی استان تاکید و ابراز کرد: قابلیت صادرات محصولات در نهایت استقلال اقتصادی به عنوان رکن اصلی مقاومت در برابر تحریم ها و فشارهای دشمنان ملت را به دنبال خواهد داشت.

استاندار خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ اقتصادی است و کشاورزان همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از خاک کشور تاثیر گذار بودند امروز با تولیدات کشاورزی در این جنگ کشور را به پیروزی خواهند رساند.

در این مراسم با حضور استاندار لرستان، گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل دفتر غلات و ترویج وزارت جهاد، معاون اقتصادی استاندار، فرماندار ویژه بروجرد و مدیرکل جهادکشاورزی لرستان از کشاورزان نمونه استان تجلیل شد.

استاندار لرستان در حاشیه ی این آیین از نمایشگاه محصولات مشاغل روستایی شهرستان بروجرد بازدید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار