سرهنگ مهاجر در گفتگو با رادیو تهران:

دانش آموزان در عرصه ورزش نقش آفرین هستند

دانش آموزان در عرصه ورزش نقش آفرین هستند
رئیس سازمان ورزش بسیج کشور در گفتگو با رادیو تهران بیان داشت: باتوجه به جمعیت خوب دانش آموزان و علاقه این قشر به ورزش قاعدتا در موضوع استعدادیابی، در مقوله قهرمانی و در رشته های ورزشی که مسابقات برگزار می شود حتما دانش آموزان نقش آفرین هستند.
کد خبر: ۹۶۲۸۵۲۱
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶

سرهنگ سید علی مهاجر ضمن تأکید بر نقش آفرینی دانش آموزان در عرصه ورزش گفت: پیشاپیش عرض تبریک دارم محضر معلمین، کادر مجموعه آموزش و پرورش، اولیا و مربیان، با شروع سال تحصیلی که قاعدتا در موضوع استعدادیابی در مقوله قهرمانی و در رشته های ورزشی که مسابقات برگزار میشود حتما دانش آموزان نقش آفرین هستند و ما با آموزش پرورش و بسج دانش آموزی نسبت به این موضوع تفاهم نامه داریم تا بتوانیم در مجموعه دانش آموزی بویژه در بخش استعدادیابی، دانش آموزانی را در عرصه ورزش شناسایی کنیم و آنها را آموزش و به رشد و شکوفایی در عرصه ورزش برسانیم.

 

رئیس سازمان ورزش در پاسخ به سوال حضور بسیج در چه عرصه های ورزشی گفت:  طبق سند اعتلای بسیج 30 عنوان ورزشی را پی گیری می کنیم که در این 30 عنوان رشته ی ورزشی که المپیکی هستند بتوانیم در خدمت آحاد بسیج باشیم که در بحث قیمت و هزینه برای بسیجیان بسیار نازل و کم می باشد و چه بسا در بسیاری از رشته ها رایگان برگزار می شود که یکی از اهداف ما می باشد و باتوجه به زیرساخت هایی که داریم از قبیل سالن های صالحین، تمام تلاش ما این است که هزینه ها رایگان بشود و در غیر این صورت در نازل ترین حد خود باشد.

 

وی با تصریح به اینکه تربیت مربی یکی از مأموریت های اصلی سازمان ورزش بسیج است افزود: مجموعه پر افتخار بسیج از افراد با تخصص گوناگون بهره می گیرد که در مجموعه آموزش و استعدادیابی، برنامه  های متعددی  برای آموزش مربی گری بهره می گیرد. دوره های توانمندسازی مربی گری برگزار می شود که جوانان مستعد مربی گری بتوانند از این دوره ها استفاده کنند.

 

سرهنگ مهاجر در پاسخ به سوال چه رده سنی مسابقات برگزار می شود گفت: طبق سند اعتلای بسیج که 30 رشته هستند طبق این رشته ها در گروه سنی نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان و پیشکسوتان می باشد که در سطح شهرستان، استان و کشوری برگزار می شود و خروجی ورزش های قهرمانی ما  جذب باشگاه مقاومت می شود و این باشگاه دارای تیم های متعددی هستند که در سال جاری در 9 رشته ورزشی و 23 تیم در لیگ های متعددی ورزشی شرکت می کنند و در حال فعالیت می باشند.

 

وی افزود: یکی از بسترسازی های حضور ما در مساجد و پایگاههای بسیج محلات می باشد که برای آحاد عموم مردم در دسترس می باشد. این بسترها حضور خوب مردم را از جمله نوجوانان و جوانان را فراهم نموده که باعث افتخار ماست  جمعیت غالب ما نوجوانان و جوانان هستند که ما داریم بسترسازی های ورزشی آنان را انجام می دهیم.

 

وی تصریح کرد: آنچه مردم از بسیج در عرصه ورزش انتظار دارند رشد مردم در این عرصه  می باشد. مردم از بسیج توقع دارند نخبگان را شناسایی کنند و آنها را رشد دهند که با شناسایی استعدادیابی ویژه ورزشکاران بتوانیم آنها را رشد دهیم. مسیر رشد آنها مسابقات و باشگاه مقاومت ما می باشد که این در اختیار مردم می باشد که با تعامل خود مردم و سازمان های ورزشی بتوان بستر را فراهم نمود. یکی از شرایط فراهم نمودن آن طبق فرمایش مقام معظم رهبری ورزش همگانی است که توانسته است بستر خوبی را برای جذب مردم فراهم نموده است.

 

سرهنگ نشاطی در پایان بیان داشت: بنده جا دارد که از مجموعه ای که با ما همکاری می کنند از قبیل هیئات ورزشی که مطابق 30 رشته ورزشی المپیکی با فدراسیون ها همکاری می کنند، از افراد متخصصی که تحت عنوان مربی با ما همکاری می کنند که در جذب نوجوانان و جوانان تلاش می کنند، تشکر و قدر دانی می کنم. همچنین از صدا و سیمای جمهوری اسلای بویژه رادیو تهران که این فضای با نشا‍طی را ایجاد نموده لازم می دانم تشکر نمایم..

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار