معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان:

اجرای ۱۹۲ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس توسط سپاه سلمان

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹۲ عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس امسال اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۲۸۵۴۲
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی،  معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مهمانسرای سپاه در زاهدان برگزار شد، گفت: از همان سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله بر ایران تحمیل شد، قبل از آن نیز انواع کودتاها رخ داد، اما خشن‌ترین اقدام، تحمیل جنگ بود که با توکل بر خدا پیروز میدان نبرد شدیم.

 

وی افزود: باید فرهنگ دفاع مقدس نسل به نسل منتقل شود، چرا که دفاع مقدس نشان داد چه استعدادهایی داریم و جوانان چگونه جنگ را در مقابل دنیای کفر اداره کرده و ایستادگی کردند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، یادآور فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا رزمندگان و ایثارگران است، ادامه داد: تبیین دفاع مقدس همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هست، همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

 

سرهنگ ثمره با بیان اینکه دفاع مقدس، کارخانه انسان سازی بوده و انقلاب اسلامی به واسطه آنها تثبیت شده است، بیان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، ۳۶ هزار دانش آموز شهید و چهار هزار شهید فرهنگی به انقلاب اسلامی تقدیم شده است.

 

این مسئول با اشاره به این مطلب که سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس امسال، ۱۹۲ عنوان برنامه را در دست اجرا دارد که برخی از آنها در چند نقطه از استان اجرا خواهد شد، اظهار داشت: دیدار از بیش از ۸۰۰ خانواده شهید، تجلیل از ۱۰۰ رزمنده و فرمانده، برگزاری نشست خبری و تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، افتتاح نمایشگاه در تمامی نواحی مقاومت، آذین بندی و تزئین ایام دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، رژه ۳۱ شهریور و نشست‌های بصیرتی از جمله برنامه‌های اجرایی در طول هفته است.

 

این مسئول ادامه داد: برهه‌ی برجسته‌ از تاریخ کشورمان؛ دوران دفاع مقدس است که باید رشادت‌های این دوران با روایتگری به نسل‌های آینده انتقال داده شود در همین راستا شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری «در راه فتح قله ایم» است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، با اشاره به روز شمار هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: شنبه ۳۱ شهریور «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی و معنویت»، یکشنبه یکم مهر «جوانان، علم و دانش پژوهشی»، دوشنبه دوم مهر «زنان، خانواده، سلامت»، سه‌شنبه سوم مهر «شهیدان، جانبازان، آزادگان صلابت و فخرآفرینی»، چهارشنبه چهارم مهر «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان»، پنج‌شنبه پنجم مهر «ولایت مداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی»، جمعه ششم مهر «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستاییان و پیشمرگان کرد مسلمان»، و شنبه هفتم مهر «فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.

 

ثمره حسینی  بیان کرد: دفاع مقدس نشان داد که  می تواند با تمام ظرفیت های موجود در مقابله با جهان کفر بایستد.

 

وی ایمن سازی کشور، گسترش مرزهای در بعد مقاومت، ایستادگی و مقاومت ملت در برابر توطئه های دشمنان را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی نام برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار