۳۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس در کاشمر/ کنگره ملی شهدای ترشیز، مهمترین اولویت

فرمانده بسیج کاشمر با بیان اینکه مهمترین رویداد فرهنگی در سال جاری برگزاری کنگره ملی ۱۲۲۲ شهید ترشیز است گفت: در هفته دفاع مقدس بالغ بر ۳۰۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۸۵۸۰
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر؛ ظهر امروز، 29 شهریور نشست خبری تشریح برنامه های چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس در نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج کاشمر برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حسین دهقانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر در این نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته وحدت و هفته دفاع مقدس و تقارن با بازگشایی مدارس گفت: با بازآفرینی نقش و حضور مردم در برنامه های هفته دفاع مقدس و با شعار «در راه فتح قله ایم» شاهد اجرای برنامه های مختلف از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه با محوریت مردم، مساجد، پایگاه های بسیج و مدارس در طی هفته دفاع مقدس خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به برنامه های پیش بینی شده توسط حوزه ها؛ کانون های تخصصی؛ پایگاه های بسیج مساجد و محلات در روز شمار هفته دفاع مقدس برنامه های که متناسب با برنامه های ابلاغ کشوری است، همزمان در کاشم رهم برگزار می‌شود. 

دهقانی خاطرنشان کرد: برنامه هایی از قبیل ویزیت رایگان، اعزام گروه های جهادی، توزیع سبد های معیشتی، نشست ها و سخنرانی های روشنگری، برگزاری نمایشگاه اسوه فعالیت ها ی حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج ، عطرافشانی مرقد مطهر شهدا، سرکشی و عیادت از خانواده معزز شهدا از جمله برنامه‌های ما در این هفته است.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، برگزاری یادواره شهدا در سطح رده های بسیج و مساجد شهر و روستا، جشن میلاد حضرت رسول (ص) و تجلیل از مداحان و بسیج پیسکسوتان در حسینیه رزمندگان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که با همکاری و همراهی بسیجیان انجام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم برگزاری کنگره ملی 1222 شهید منطقه ترشیز گفت: در سال جاری دو نفر از عزیزان جانباز 70 درصد شهرستان به درجه رفیع شهادت رسیدند و نظر به تشییع باشکوه پیکر عزیزان در هفته های گذشته، دو شهید 70درصدی به جمع شهدای ما اضافه شدند. 

دهقانی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی قبلی قرار بود که کنگره ملی 1222 شهید ترشیز بزرگ در آذرماه سال جاری همزمان با سالروز شهادت شهید مدرس (ره) برگزار شود که به امید خدا بعد از نشست دست اندرکاران کنگره با رهبر معظم انقلاب اسلامی در دی ماه برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به شعار جوانان، علم و دانش پژوهی تجلیل از برگزیدگان کنکور با همکاری کانون بسیج فرهنگیان و حوزه مقاومت دانش اموزی و برنامه زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، توزیع بسته های حمایتی لوازم التحریر با همکاری بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج کاشمر و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم همچنان در شهرستان برگزار می‌شود.

دهقانی ادامه داد: علاوه بر گروه های جهادی شهرستان، میزبان 60 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور بسیجی تهران که 40 نفر از برادران و 20 نفر از خواهران بسیجی هستند در دو عرصه تربیتی و فرهنگی و عمرانی از امروز 29 شهریور شروع به کار کردند و محل استقرارشان هم روستای محمدیه است.

وی بیان کرد: روز دوشنبه، دوم مهر ماه با توجه به شعار روز، زنان؛ خانواده و سلامت؛ نقش زنان در دفاع مقدس و بسیج  برنامه محوری در هیات رزمندگان با همکاری اقشار و بسیج خواهران برگزار می‌شود.

دهقانی افزود: برنامه روز سه شنبه، سوم مهر ماه به دیدار از خانواده معظم شهدا اختصاص دارد که همراه با برپایی نمایشگاه عکس در موضوع نقش رزمندگان دفاع مقدس و آزادگان و برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه، یادواره شهدای محله پایگاه امام علی (ع) با شعار دفاع همه جانبه پشتیبانی مردمی و اصناف و بازاریان و همایش اصناف و نقش انها در دفاع مقدس برگزار می‌شود و روز پنجشنبه با عنوان ولایتمداران بصیرت؛دشمن شناسی و استکبار ستیزی برنامه های عطر افشانی مزار مطهرشهدا همراه با رژه خودرویی نیروه های نظامی و انتظامی خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی بیان داشت: روز جمعه همزمان با نماز عبادی سیاسی جمعه، حضور گسترده  رزمندگان و بسیجیان را در نماز جمعه داریم و مسابقات کتابخوانی و برنامه کوهپیمایی از دیگر برنامه‌های شاخص هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: نیروهای مسلح؛ بسیجیان؛ جهادگران؛ روحانیت؛ عشایر؛ روستاییان؛ پیشمردان کرد مسلمان عنوان شعار روز جمعه است و با همکاری بسیجیان بالغ بر 300 عنوان برنامه به گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان کاشمر برگزار می‌شود.

خبرنگار افتخاری بسیج: حوریه صادقی زیرک آباد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار