خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خبر داد

اجرای 5500 برنامه شاخص به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان

سردار محمدحسین رجبی از اجرای ۵ هزار و ۵۰۰ برنامه شاخص همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۸۶۱۰
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵

‌به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، سردار محمدحسین رجبی امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات شهید باکری ستاد فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: امسال برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار «در راه فتح قله ایم» برگزار خواهد شد.

رجبی با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از عاشورا و نهضت حسینی بوده و در استمرار آرمان‌های انقلاب اسلامی تاثیر بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: تقویت ارکان نظام، مردمی کردن رویدادها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نهادینه‌سازی رویکرد ولایت‌پذیری، استفاده از توان و ظرفیت اصحاب رسانه در همه حوزه‌ها، برنامه ریزی برای استفاده از قابلیت افراد تأثیرگذار در تحقق اهداف و آرمان ها، جهاد تبیین و… از جمله اهدافی است که با برگزاری این برنامه‌ها دنبال می‌شود.

سردار رجبی ضمن اشاره به اجرای ۵۵٠٠ برنامه در طول هفته توسط کمیته بسیج استان، رویکردهای فرهنگی، سیاسی، امنیتی و دفاعی را مهم‌ترین شاخصه‌های این برنامه‌ها برشمرد و گفت: بر همین اساس به استقبال دومین کنگره ملی بزرگداشت ١٢٠٠٠ شهید آذربایجان غربی خواهیم رفت.

وی بر لزوم توجه هر چه بیشتر به ایام دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها، نهادهای فرهنگی، افسران جنگ نرم و اساتید دانشگاه باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام های بلندی بردارند و این مهم را در طول سال جزو اولویت‌ها قرار دهند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه در همه‌ پایگاه‌های مقاومت بسیج سطح استان، ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شکل گرفته است، گفت: برنامه‌های پیش بینی شده در سال جاری با رویکرد مردمی و با مشارکت اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه در بحث مخاطب شناسی شاهد هستیم متولیان فرهنگی استان ضعیف عمل کرده‌اند، افزود: توجه به محتوا و عمق بخشیدن به رویدادهای فرهنگی، راندازی اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز از رویکردهای مهم در برنامه‌های کمیته بسیج استان به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، اهتمام برای تحقق امنیت پایدار را از جمله مأموریت های مهم و اصلی سپاه در استان عنوان کرد و گفت: برکسی پوشیده نیست امنیت زمینه ساز توسعه استان است و امروز خوشبختانه هیچ مشکلی امنیتی نداریم و نیروهای مسلح با وجود هزار کیلومتر مرز شبانه روز در حال صیانت از تمامیت ارضی کشورمان هستند.

وی مردم یاری و محرومیت زدایی را از دیگر مأموریت‌های محوری سپاه در مناطق مختلف استان برشمرد و گفت: اهتمام برای جهاد تبیین محدود به هفته دفاع مقدس نبوده و بابد در طول سال اقشار مختلف مردم و نهادها برای تحقق یافتن آن به صورت جدی تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار