خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف استان قزوین؛

استمرار دفاع مقدس در جبهه مقاومت است/جریان متصل دنیای اسلام، ماحصل دفاع مقدس ملت عزیز ایران است

استمرار دفاع مقدس در جبهه مقاومت است/جریان متصل دنیای اسلام، ماحصل دفاع مقدس ملت عزیز ایران است
سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: آنچه که در انقلاب و دوران دفاع مقدس به دست آوردیم از عاشورا بود و استمرار عاشورا در دفاع مقدس است و استمرار دفاع مقدس در جبهه مقاومت است.
کد خبر: ۹۶۲۸۸۱۹
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴

 

قزوین_به گزارش بسیج، با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه های گرامیداشت این هفته از سوی سپاه و بسیج در سطح استان قزوین در حال برگزاری است.

 

به همین مناسبت ویژه برنامه ای با حضور سردار رستم‌علی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف استان قزوین همراه با تجلیل از مادران معزز شهدا در حسینیه امامزاده حسین بن الرضا(ع) شهر قزوین برگزار شد.

 

در این مراسم سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف استان قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و نام امام راحل و شهدای افتخارآفرین ایران اسلامی در همه برهه های انقلاب اسلامی به ویژه دوران دفاع مقدس بیان کرد: افتخارات بزرگی نصیب ایران عزیز شد که آنها را به رهبری امام عزیز و برای احیای اسلام عزیز به دست آوردیم. ما ملت پای کار و آزمون داده ای بوده و هستیم و نایب امام زمان را تنها نگذاشتیم.

 

آنچه در دوران دفاع مقدس بر ما گذشت...

 

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هر ساله سالروز حمله وحشیانه صدام به سرکردگی آمریکا در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ در تقویم این ملت بعنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. دوران دفاع مقدس، هشت سال ادامه داشت و در این هشت سال ملت ایران از آرمان و انقلاب دفاع کرد که روزهای مقدس ایستادگی و استقامت ملت بزرگ ایران است. 

 

سردار رفیعی آتانی با مخاطب قرار دادن جوانان و نوجوانان اظهار کرد: شاید برای جوانان و نوجوانان قابل لمس نباشد که چه روزهای سختی بر ما گذشت و لذا سالخوردگان و کسانی که دفاع مقدس را درک کرده اند، برای جوانان، آن روزها را تحلیل و بیان کنند که چه روزهای سختی بر ما گذشت و چه شرایطی سختی را گذراندیم و دشمنان با چه طمعی جنگ را بر ما تحمیل کردند. 

 

عداوت دشمن پایان ندارد

 

فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف استان قزوین عنوان کرد: لحظه ای که انقلاب اسلامی در همان شب ۲۲ بهمن به پیروزی رسید، آمریکایی ها با تمام ظرفیت آمدند که ملت ایران روز دوم پیروزی انقلابشان را نبینند و ما امروز ۴۶ سالگی انقلابمان را می بینیم. دشمن برای رسیدن به اهداف خود هر روز فتنه و نقشه ای طرح کرد و گمان می کردند در طول این سالها با هر کدام از این فتنه ها و نقشه هایشان می توانند ملت ایران و انقلابشان را ساقط کنند و هرگز دست از این کینه توزی و فتنه اندوزی برنداشتند. 

 

ترورهای کوری که آن روزها انجام دادند و امروز بخشی از این ترورها را در لبنان می بینیم، ترورهای کوری که شخصیت های برجسته و مردم مومن و حزب الهی را به شهادت می رساندند، طراحی سه کودتای بزرگ به امید پایان بخشیدن به عمر انقلاب و زندگی ملت ایران از سوی آمریکایی ها. آن روز که مستشاران آمریکایی از ایران رانده شدند، گفتند ما می رویم و باز برمی گردیم، آنها معتقد بودند که ملت ایران را از پا در می آورند و ایران را مال خود می دانستند. 

 

ملت عزیز در مقابل تمام فتنه های دوران ها ایستاد

 

دعواهای خیابانی را به قیام مسلحانه تبدیل کردند و در خیابان های تهران با سلاح به کف میدان آمدند، در بعضی از استان‌ها و شهرها جنگیدند. خوزستان و گرگان و پاوه و بانه و اشنویه، مناطقی بود که ضدانقلاب با اسلحه در کف خیابان بود و هر فردی که محاسن داشت و هر بانوی محجبه و هر عالم دینی و امام جماعت را با سلاح می زدند و ما از این میدان بیرون آمدیم. با تمام این فتنه ها، شاهد بودند که ملت ایستاده است. 

 

سردار رفیعی در ادامه یادآور شد: اینبار از مرزها جنگ را بر ما تحمیل کردند و دیوانه ای به نام صدام را که تا بن دندان مسلح بود پشتیبانی کردند تا انقلاب اسلامی را ساقط کنند. آمریکا در آن روز سه هدف اعلام کرد و ما با همان اهداف دشمنمان را می سنجیم و با همان اهداف که هرگز به نتیجه نرسید، ما پیروز جنگ هستیم.

 

هدف اولیه صدام و آمریکایی ها این بود که خوزستان را به تصرف خود در آورند تا یکی از استانهای عراق شود. ما آن روزها حاکمیت تازه و نوپایی داشتیم، ارکان نظام هنوز مستقر نشده بودند و گام بعدی دشمن این بود که انتظام داخلی ما را به هم بزنند تا نتوانیم دولت و مجلس تشکیل دهیم و جامعه را اداره کنیم. و گام بعدی دشمن این بود که انقلاب اسلامی را ساقط کرده و از صدور آن جلوگیری نمایند. اما به هیچ کدام از این اهداف نرسیدند. 

 

رهبری، ملت، اتکا به خدا، سه ضلع پیروزی ایران در جنگ تحمیلی

 

فرمانده ارشد نظامی استان در ادامه با اشاره به عوامل قدرت در رویارویی با آمریکا و صدام تصریح کرد: ما قدردان تمام تلاش و مجاهدت پدران و مادران و زنان و مردان غیور این سرزمین هستیم که با رشادت و از خودگذشتگی در مقابل تمام هجمه های دشمنان در آن روزهای سخت ایستادند. در ۳۱ شهریور اکثر فرودگاه های کشور مورد هدف بمباران دشمن قرار گرفت. ما صدای جنگ را در مرزها شنیده بودیم، رییس جمهور خائن آن روزها باور نداشت که دشمن به خاک وطن تجاوز کرده تا اینکه فرودگاه مهرآباد مورد هدف دشمن قرار گرفت و جنگ به پایتخت کشیده شد. 

 

همه ترسیده بودند و فقط یک نفر اطمینان را به این جامعه برگرداند. امام راحل با اتکا به قدرت خداوند متعال و ایمان راسخ وارد میدان شد و همه را آرام کرد. هر کدام از این حوادث اگر در کشورهای مختلفی آن کشور را از پای درآورد چرا که آن کشورها رهبری همچون امام عزیز نداشتند. اقدام دوم امام راحل بعد از ایجاد آرامش این بود که مردم عزیز را برای ایستادگی فراخواند و مردم همین شهدای عزیزی هستند که امروز سیمای نورانی آنها بر محافل و مجالس ما نقش بسته است. شهدا همین فرزندان تربیت یافته هیئت ها و مساجد و منبر علما بودند.

 

 امام مردم را پای کار آورد. مردمی که جنگ بلد نبودند و هیچ اطلاعاتی از ابزار و سلاح های جنگی نداشتند و تنها چیزی که داشتند ایمان به رهبرشان و دفاع از حیثیتشان بود. مردم با همین سلاح به میدان آمدند و از کشور و خاکشان دفاع کردند. امام راحل و مردم عزیز، دستشان در محاسبه مادی خالی بود اما به وعده‌های الهی ایمان داشتند. رهبری امام راحل، پشتیبانی ملت عزیز و ایمان به قدرت الهی عوامل پیروزی ما در دفاع مقدس و ایستادگی ما در همه صحنه ها و عامل استقامت این روزهای ما هستند. همان مردم و رهبری و همان خدای روزهای دفاع مقدس و کربلایی پنج و والفجر هشت و حادثه طبس، امروز وجود دارند. 

 

تجربه گرانبهای شکستن هیمنه دشمنان توسط جوانان دهه شصت امروز پیش روی جوانان چله دوم انقلاب است

 

سردار رفیعی آتانی با اشاره به توصیه های رهبری به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: چله دوم انقلاب، ما به قله نزدیکم. به قله ها خواهیم رسید. به تبع اینکه جوانان دهه شصت تجربه جنگ با آمریکایی ها را نداشت، جوان دهه پنج در زمین شلمچه در کربلای پنج نجنگیده بود، آن تجربه گرانبهای شکستن هیمنه دشمنان امروز پیش روی جوانان چله دوم انقلاب است.

 

شعار امام راحل وقتی فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، در طول دفاع مقدس و تا امروز معنا شد و امروز همه دنیا شاهد هستند که آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند‌. ما با انقلابمان، آمریکایی ها را از کشورمان همچون زباله بیرون کردیم. ما آمریکایی ها را از غرب آسیا منطقه حوزه نفوذ استراتژیک جمهوری اسلامی بیرون کردیم و جبهه مقاومت با این گستردگی جولانگاه آمریکایی ها بود و همه را بیرون کردیم و به دنیا ثابت شد آمریکایی ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

 

جریان به هم پیوسته و متصل دنیای اسلام، ماحصل دفاع مقدس ملت عزیز ایران است

 

این روزها ناوهایشان را به آبهای منطقه آوردند و همه را یکی یکی برگرداندند. آمده بودند چه کسانی را بترسانند؟ شما همان هایی هستید که پایگاه ها و پاهایتان را به رخ دنیا کشیدید اما ما ۴۶ سال است که مقابل شما ایستاده ایم و دیگر خبری از پایگاه ها و عربده کشی ناوهای امریکایی نیست. اتفاقی که هر روز مشهودتر است این است که دشمن همه ظرفیت خود را به میدان آورده است. قدرت ملت ملت ایران، قدرت دنیای اسلام و قدرت جبهه مقاومت، آنقدر زیاد شده که دشمن مجبور است هر چه پنهان دارد، رو کند و این به توانمندی و قدرت مشت های شماست که به گیج گاه آمریکا اصابت کرده تا همه چیز خود را رو کند. 

 

استمرار عاشورا در دفاع مقدس است 

 

حتی در ابزار ارتباطی که تجارت اقتصاد خودش را در دنیا با آن انجام می دهد رحم نکرد و دیگری چیزی در چنته ندارد و این به سبب قدرت دنیای اسلام و جبهه مقاومت است. برای عراق، جبهه مقاومت، یمنی ها می خواهند تصمیم بگیرند. این جریان به هم پیوسته و متصل دنیای اسلام، ماحصل دفاع مقدس ملت عزیز ایران است. بارها از حاج قاسم سلیمانی عزیز می شنیدیم که می‌گفت؛ هر چه که در جبهه مقاومت به دست آورده آیم و در آینده به دست می آوریم، از صندوق ذخیره دفاع مقدس است. ذخایر این صندوق غنی، تمام شدنی نیست. درست مثل عاشورا، آنچه که در انقلاب و دوران دفاع مقدس به دست آوردیم از عاشورا بود و استمرار عاشورا در دفاع مقدس است و استمرار دفاع مقدس در جبهه مقاومت است.

 

وی با طرح این سوال که چه چیزی را شهدا در دفاع مقدس به ما دادند که ما امروز از آن صندوق بهره مند می شویم، گفت: شهدا به ما آموختند، نترسید و نترسانید. این حوزه عمل شهدای ماست. به میدان آمدند. رزمنده وقتی به میدان می آمد به دستگاه عملیات روانی دشمن که مملو از دروغ بود، توجه نمی کرد.

 

شهدا به ما استقامت آموختند. شهدا استوانه های استقامت و صبر و صلابت هستند و امروز این مولفه ها نیاز جامعه است. شهدا با فدا کردن جانشان به همه ما آموختند بین محاسبه مادی و آرزوهای دنیوی زندگی با محاسبات معنوی و آرزوهای معنوی زندگی تفاوت هایی وجود دارد.

 

هفته دفاع مقدس را با گنجینه ها و دستاوردهای گرانبهایش برای نسل جدید روایت کنیم

 

فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف استان قزوین در پایان گفت: در بین این آرزوهای دنیوی و آرزوهای ماندگار اخروی، شهدایمان مرگ سرخ را انتخاب کردند و ماندگار شدند و این مسیر ایستادگی شهدایمان است که باید به آن و دستاوردهای عظیم آن بپردازیم. آن روزی که جنگ در آستانه تمام شدن بود، امام عزیز از این جنگ و دفاع مقدس، دستاورد بزرگ ملتش را به رخ کشید که ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت جهان را در هم شکستیم، در جنگ به این باور رسیدیم که روی پای خود بایستیم و به خوداتکایی رسیدیم. آن مسیری که بعد از جنگ با این راهبردهای امام راحل رفتیم، پیشرفت های است که به آنها رسیدیم و اگر در مسیرمان به پیشرفتها نرسیدیم به این دلیل است که در مسیر و سلوک شهدا نبودیم. هفته دفاع مقدس را با گنجینه ها و دستاوردهای گرانبهایش برای نسل جدید روایت کنیم و بگوییم که کجا بودیم و به کجا رسیدیم و امروز در قله ایستادیم. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار