خبرهای داغ:
گفتگوی بسیج |

روایتی از زندگی و زمانه‌ شهید «حبیب‌الله شریفی» در سوسنگرد / معلمی که به همراه همسرش اسیر بعثی‌ها شد و بر اثر شکنجه به شهادت رسید

" شهید حبیب اله شریفی  " معلم سوسنگردی از دلاورمردان عرصه هشت سال دفاع مقدس بود همان جوان انقلابی که مقاومت و ایثار و از جان گذشتگی اش در واپسین روز‌های مهر ۱۳۵۹ به پایان  راه دنیا و آغاز شهادت می‌رسد
کد خبر: ۹۶۲۹۰۰۷
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰

چهار گوشه شهر آتش است، دود و انفجار مهمات، نیرو‌های بعثی شهر را زیر آتش توپخانه گرفته بود، می‌کشتند و  به آتش می‌کشیدند حتی نخل‌ها، مسجد‌های بدون مناره و خانه‌های ویران. " شهید حبیب اله شریفی  " معلم سوسنگردی از دلاورمردان عرصه هشت سال دفاع مقدس بود همان جوان انقلابی که مقاومت و ایثار و از جان گذشتگی اش در واپسین روز‌های مهر ۱۳۵۹ به پایان  راه دنیا و آغاز شهادت می‌رسد؛ با «عابد علی» برادر شهیدحبیب اله شریفی" به گفتگو پرداخته ایم که ماحصل آن را به شرح ذیل می‌خوانید:

عابد علی شریفی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: حبیب متولد ۱۳۳۴ فرزند سوم خانواده بود. ما همگی معلم بودیم از همان بچگی به قرآن و مسجد علاقه خاصی داشت.   در تمام دوران تحصیلش دانش آموز ممتاز بود، به معلمی علاقه زیادی داشت به همین خاطر  راهی دانشسرای اهواز شد و بعد از اخذ مدرک کاردانی در رشته علوم دینی دانشگاه چمران اهواز به تحصیل ادامه داد. از بنیانگذاران درس قرآن و اخلاق اسلامی و مسائل اعتقادی در مسجد جامع بود که  بسیاری از جوانان در آن کلاس‌ها شرکت می‌کردند. 

وی افزود: حبیب سال ۵۸ به فرماندهی سپاه پاسداران سوسنگرد منصوب شد و سازماندهی نیرو‌های سپاه شهر را آغاز کرد.   پس از آغاز جنگ  تمام زندگی اش جبهه و جنگ بود. یک هفته از فرماندهی اش در سوسنگرد می‌گذشت که حملات دشمن هر لحظه بیشتر می‌شد. فقط دنبال مهمات بود به مردم شهر و روستا دلداری می‌داد که نیرو‌ها در راهند و سلاح و مهمات می‌آید.   نیمی از شهر در دست دشمن بود. 

وی در ادامه بیان کرد: سه ماه قبل از آغاز جنگ  با خانم خدیجه میرشکار ازدواج کرد، اما اتفاقات جنگ باعث شد نتواند مراسم عروسی  را برپا کند.

عابدعلی شریفی با اشاره به روند به شهادت رسیدن برادرش، گفت: حبیب توسط ستون پنجم دشمن شناسایی و همراه همسرش دستگیر شد. هنگام درگیری از ناحیه پای راست زخمی شد، اما بر اثر شکنجه‌های روحی و جسمی فراوان، هفتم مهرماه ۵۹ در سن ۲۴ سالگی به شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار