همزمان با هفته وحدت:

فضای معنوی و شاداب مسجد امام جواد (ع) در مراسم باشکوه میلاد پیامبر اکرم (ص)+ فیلم و عکس

مراسم جشن باشکوه میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مسجد امام جواد (ع) با حضور گرم خیرین مسجدساز، جمعی از مسئولین، اهالی محله عمار یاسر، فرمانده و بسیجیان حوزه شش ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۹۱۵۸
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲

فضای معنوی و شاداب مسجد امام جواد (ع) در مراسم باشکوه میلاد پیامبر اکرم (ص)+ فیلم+ عکس

کد ویدیو
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، مراسم جشن باشکوه میلاد خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) و میلاد جامع علم و عمل و عبادت، پرچم‌دار شاهراه ولایت علوی، حضرت امام جعفر صادق (ع) در فضای معنوی و شاداب، مسجد امام جواد (ع) با حضور گرم خیرین مسجدساز، جمعی از مسئولین، اهالی محله عمار یاسر، فرمانده و بسیجیان حوزه شش ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار شد.

هدف از برگزاری مراسم باشکوه جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به چندین جنبه مهم اشاره دارد: گرامیداشت شخصیت‌های بزرگ اسلامی، تقویت وحدت و همبستگی، ترویج آموزه‌های دینی، ایجاد فضای معنوی، تشویق به عمل به سیره اهل بیت (ع)، تقویت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی.

مجری این مراسم حمید درافشان با صدای دلنشین خود، برنامه را آغاز کرد و با خوشامدگویی به حاضرین، به اهمیت این روز بزرگ در تاریخ اسلام اشاره کرد و از حضار خواست در این شب مبارک، به دعا و نیایش بپردازند.

در ادامه، برنامه‌های متنوعی شامل تلاوت قرآن، ارائه گزارش از روند ساخت مسجد توسط محمد ابراهیمی عضو هیات امنا مسجد، سخنرانی معنوی حجت الاسلام سید روح الله میرحافظ، مدیحه سرایی ذاکر اهل بیت (ع) سید مصطفی قدمگاهی برگزار شد. حضور پرشور مردم و خیرین در این مراسم باشکوه، نشان از عشق و ارادت آنان به اهل بیت (ع) داشت.

محمد ابراهیمی عضو هیات امنا مسجد امام جواد (ع) در این مراسم اظهار کرد: این مراسم فرصتی است که از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای ساخت این مکان مقدس سخن بگوییم. از زمان آغاز پروژه ساخت مسجد امام جواد (ع)، هیات امنا با همکاری خیرین و اهالی محترم محله، تلاش کرده است تا این مکان مقدس را به یک مرکز فرهنگی و مذهبی تبدیل کند. ما به عنوان هیات امنا، از تمامی شما عزیزان که در این مسیر ما را یاری کرده اید، صمیمانه تشکر می‌کنیم. بدون حمایت‌های شما، این پروژه به این سرعت پیش نمی‌رفت.

در ادامه مراسم، سخنران این مراسم باشکوه سید روح الله میرحافظ با تاکید بر اهمیت وحدت و همدلی در جامعه، به تبیین آموزه‌های اخلاقی و سیره زندگی پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) پرداختند و بر اهمیت پیروی از آموزه‌های ایشان تاکید کردند.

سید روح الله میرحافظ گفت: پیامبر اکرم (ص) با رسالت خود، پیام محبت، رحمت و انسانیت را به جهانیان رساند. او با اخلاق نیکو و رفتار شایسته‌اش، نمونه‌ای از یک انسان کامل را به نمایش گذاشت. سیره ایشان به ما می‌آموزد که چگونه باید در زندگی خود، محبت و همدلی را در اولویت قرار دهیم و در برابر مشکلات، صبر و استقامت داشته باشیم.

سخنران این مراسم افزود: امام جعفر صادق (ع) نیز به عنوان یک عالم بزرگ و پیشوای دینی، در عرصه‌های مختلف علمی و فکری، تأثیرگذار بوده است. ایشان با تبیین معارف اسلامی و علوم مختلف، به گسترش دانش و آگاهی در جامعه کمک کردند. امام جعفر صادق (ع) به ما یاد می‌دهد که علم و دانش، کلید پیشرفت و توسعه جامعه است و باید همواره در جستجوی حقیقت و معرفت باشیم.

در این مراسم، ذاکر اهل بیت (ع) سید مصطفی قدم‌گاهی، با مداحی‌های دلنشین و شورانگیز خود، دل‌های حاضرین را به عشق و محبت اهل بیت (ع) متصل کرد. او با صدای گرم و احساسی خود، اشعاری را در وصف پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) خواند و فضایی معنوی و شگفت‌انگیز را در مسجد ایجاد کرد.

سید مصطفی قدم‌گاهی در مداحی‌های خود به ویژگی‌های بارز شخصیت پیامبر اسلام و سیره امام صادق (ع) اشاره کرد و با بیان نکات اخلاقی و انسانی، حاضرین را به پیروی از آموزه‌های این دو بزرگوار دعوت نمود. او با نواختن اشعار حماسی و عاطفی، جمعیت را به وجد آورد و لحظاتی پر از احساس و معنویت را برای حاضرین رقم زد.

در این مراسم، هیات امنا مسجد نیز از زحمات و تلاش‌های خیرین مسجد ساز تجلیل و قدردانی کردند و این نشان‌دهنده اهمیت همکاری و همدلی در جامعه است. این نوع مراسم‌ها نه تنها به تقویت روابط اجتماعی کمک می‌کند، بلکه یادآور ارزش‌های انسانی و دینی نیز هست و در پایان ضیافتی با صرف شام برای حاضرین ترتیب داده شد که فرصتی برای تبادل نظر و گفتگو میان اهالی محله و خیرین فراهم کرد.

خبرنگار/ عبدالنبی حدادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار