مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی؛

شناخت محیط و فعالیت هوشمندانه در فضای مجازی جزو ضروریات در دنیای امروز است

شناخت محیط و فعالیت هوشمندانه در فضای مجازی جزو ضروریات در دنیای امروز است
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت: امروز شاهدیم که دشمن در عرصه فضای مجازی، موضوعات مرتبط با خانواده و اسلام را مورد هدف قرار داده و به دنبال کم اهمیت جلوه دادن این مفاهیم است. نقش دانش آموزان که حلقه‌های وصل خانواده و جامعه هستند، در این میان بسیار مهم و موثر است.
کد خبر: ۹۶۲۹۳۰۴
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان‌غربی، علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی آوینی‌های نسل چهارم ویژه مسئولین فضای مجازی واحدهای پیشگام دختران بسیج دانش‌آموزی گفت: دنیای امروز به عنوان دنیای ارتباطات و عصر رسانه شناخته می‌شود و از همین رو حضور بیدار و بابصیرت در این عرصه نیاز است و بسیج دانش آموزی معنا و مفهوم تشکیلات انقلابی را به نمایش گذاشته و برگزاری این دوره‌ها با محوریت فضای مجازی نیز بیداری این تشکیلات را نشان می‌دهد.

وی افزود: امروز شاهدیم که دشمن در عرصه فضای مجازی، موضوعات مرتبط با خانواده و اسلام را مورد هدف قرار داده و به دنبال کم اهمیت جلوه دادن این مفاهیم است. نقش دانش آموزان که حلقه‌های وصل خانواده و جامعه هستند، در این میان بسیار مهم و موثر است.

مطهری ادامه داد: تهدید خانواده‌ها با رواج روش‌های غلط ازدواج، سست کردن باورهای دینی جوانان و نوجوانان و نیز دور کردن مردم از باورهای دینی و اسلامی جزو دستورکارهای دشمن است و باید برای این امورات برنامه‌ریزی و اقدامات مناسبی داشته باشیم و بایستی برای دانش آموزان و نوجوانان تبیین شود که ارتباط با خدا تا چه اندازه می‌تواند در کسب مدارج و مراتب مهم تاثیرگذار باشد و نقش جامعه اسلامی در پیشبرد اهداف انسانی چقدر مهم است.

وی گفت: امروز خوشحالیم که نوجوانان برای فعالیت مدبّرانه و هوشمندانه در فضای مجازی آماده هستند و امیدواریم چنین آمادگی‌هایی به سطح جامعه و سطوح مختلف سنین دانش‌آموزان و دیگر اقشار نیز تسری پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان موتور محرکه کشور، در تمامی میدان‌ها حضور دارد و فضای مجازی به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیتی باید شناسانده و معرفی شود تا دانش آموزان بتوانند نقش مثبت و سازنده خود را در این میدان ایفا کنند.

فضای مجازی بسیج دانش آموزی ساختار منسجمی به عنوان «سدرا» در سطح مدارس دارد

جهانگیر اسلام پرست،  مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی آوینی‌های نسل چهارم ویژه مسئولین فضای مجازی واحدهای پیشگام دختران بسیج دانش‌آموزی، گفت: با توجه به فرمایشات حضرت آقا در موارد و حوزه‌های مختلف به خصوص اهمیت فضای مجازی که بارها در موردش سخنرانی کردند تمام دانش آموزان حاضر در این دوره با حضور استادان برجسته کشوری و استانی در کلاس ها شرکت کردند. 

وی افزود: تمام دانش آموزان حاضر در دوره بعد از بازگشت از دوره به عنوان مسئولین فضای مجازی واحدها فعالیت خواهند داشت و در فضای مجازی مدرسه با روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ها و استان همکاری خواهند کرد.

اسلام پرست ادامه داد: فضای مجازی دربسیج دانش آموزی ساختار منسجمی به عنوان سدرا «سکوی درخشش رسانه های انقلابی» درسطح مدارس دارد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی ادامه داد: ما در حوزه تخصصی فضای مجازی این دوستان را علاوه بر اینکه جز متخصصین فضای مجازی هستند وخوب و بد را تشخیص میدهند خودشان هم به کنشگری و تولید محتوا در بستر فضای مجازی خواهند پرداخت و فضای مدرسه را راهبری خواهند کرد. 

اسلام‌پرست همچنین ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: دانش آموزان پربارتر و با انرژی بیشتری که در ایام تابستان گرفتند و دوره های مفیدی را گذارند و در کلاس های درس حضور پیدا میکنند و برای آینده انقلاب و ایران اسلامی نقش آفرینی میکنند.

شهید «مرحمت بالازاده» سند افتخار دفاع مقدس است

سرهنگ پاسدار مهدی رضوی، معاون اجرایی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی آوینی‌های نسل چهارم ویژه مسئولین فضای مجازی واحدهای پیشگام دختران بسیج دانش‌آموزی، گفت: کشور ما ایران و تاریخش جز استثناها است و این یکی از شاخصه های ملت ایران بوده که دشمن فهمیده است و الان درست مقابل آن است و در صدد هستند که از طریق فضای مجازی اثر آن را خنثی کنند.

وی افزود: بحث یکتاپرستی ملت ایران، بحث حیا و حرمت زنان ایران، غیرت و شرافت در بین مردان ایرانی است که این را قبل از اسلام داشتیم و بعد اسلام نیز تقویت شده است.

سرهنگ رضوی ادامه داد: تمام تلاش دشمن این است که ارزش زنان ایران را پایین نشان دهد و حال اینکه زن ایرانی و اسلامی از حرمت بالایی برخوردار است.

معاون اجرایی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی بیان کرد: مورد دیگر در مورد زنان مسئله تربیت بوده و از مردان انتظار کسب روزی حلال است ولی از زنان تربیت فرزندان است حال اگر ما عدم تعادل در جامعه خود احساس میکنیم این به خاطر آشفتگی در اذهان و دل های خانم‌ها در خانه بوده که فضای مجازی یکی از علت های اصلی است. 

وی با اشاره به شهید «مرحمت بالازاده» نیز گفت: این شهید در خصوص دفاع مقدس سند افتخار در ادوار گذشته و آینده و تا روز قیامت در کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار