زنگ مهر، ایثار و مقاومت به یاد شهید ظفر خالدی در بام ایران

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی چهارمحال و بختیاری از نواخته شدن زنگ مهر، ایثار و مقاومت به یاد شهید ظفر خالدی در سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۹۳۲۵
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار کرم نظری گفت: به مناسبت بازگشایی مدارس همزمان با هفته دفاع مقدس و به منظور تبیین سیره زندگی شهدا بخصوص شهید شاخص کشور«شهید ظفر خالدی» کم سن ترین شهید دوران دفاع مقدس، زنگ ظفر، مهر و ایثار در آموزشگاه های سراسر استان چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد.

وی افزود: در این روز باحضور یادگاران و راویان دفاع مقدس بخش هایی از ناگفته های هشت سال جنگ تحمیلی و سیره شهدا بخصوص شهید ظفر خالدی برای دانش آموزان تبیین شد.

گفتنی است؛ شهید ظفر خالدی، یکی از خردسال‌ترین شهدای کشور، روز ۲۳ خرداد ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

ظفر خالدی، دوم مرداد ۱۳۴۹ در روستای «تنگ کلوره» لردگان (خانمیرزا) به دنیا آمد و در حالی که دانش‌آموز کلاس اول راهنمایی بود، داوطلبانه در سال ۱۳۶۱ از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

او در عملیات رمضان، همراه برادرش «خدارحم» جانانه ایستادند و فردای عملیات هیچ‌کس آنها را ندید و پس از ۱۰ سال، وقتی پیکر ظفر به همراه برادرش خدارحم خالدی، در کانالی در منطقه عملیاتی رمضان پیدا شد، در آغوش یکدیگر به شهادت رسیده بودند.

شایان ذکر است؛ تولید فیلم سینمایی «آندو» به کارگردانی «مرتضی رحیمی»، نویسندگی «مرتضی رحیمی» و «سید مهدی سجادپور» و تهیه‌کنندگی «علیرضا سبط احمدی» پیرامون زندگی شهید ظفر خالدی از هفته دفاع مقدس سال گذشته شروع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار