خبرهای داغ:

از پرورش ۱۰۰ حافظ قرآن کریم تا ثبت نام شرکت کنندگان خارج از کشور در اجرای طرح تخصصی حفظ قرآن 

ابوالفضل الیاسی طلبه جوان و حافظ قرآن که توانست در طرح تخصصی حفظ، پانصد نفر قرآن آموز و نخبگان قرآنی را در قالب حفظ، محتوا محور قرآن و فهم آیات نورانی را در کنار تجوید و ترتیل و ارتقای مبانی قرائت آموزش و پرورش دهد.
کد خبر: ۹۶۲۹۳۵۸
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

 


وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: طرح تخصصی حفظ قرآن بصورت شبانه روزی برگزار می‌شود و تربیت محور با محوریت قرآن است و شرکت کنندگان پس از ثبت نام در طرح در مصاحبه خودشناسی حضور یافته و کسانی که استعداد صوت و لحن و حفظ قرآن داشته باشند در دوره پذیرفته می‌شوند که باید مسئولیت پذیر باشند. متاسفانه در جنگ رسانه‌ای بچه‌ها مسئولیت پذیر نیستند.
وی افزود: وجه تمایز طرح جواد الائمه با دیگر طرح‌ها در این است که گروهی برگزار و مسئولیت‌های مختلفی برای اعضای گروه در طرح حفظ قرآن تعریف می‌شود. 
الیاسی اضافه کرد: در اجرای این طرح حس رقابت بین نوجوانان بوجود می‌آید و با شور و اشتیاق به ماموریت‌ها ادامه می‌دهند و طبق آن رتبه بندی و امتیاز بندی می‌شوند و همه اینها باعث می‌شود که مسئولیت پذیر باشند. سعی بچه‌ها کسب امتیاز و سفر زیارتی کربلا است که در پایان هر دوره اعزام می‌شوند. 
وی گفت: در اختراع این طرح سال گذشته موفق به کسب مقام شدیم و هرسال یک شهر میزبان طرح تخصصی حفظ قرآن است و در طی سه سال گذشته در این طرح نوپا بیش از صدنفر حافظ کل قرآن و ۵۰۰ نفر در این طرح شرکت داشتند.
این حافظ قرآن یاد آور شد: امسال نیز ثبت نام از خارج از کشور هم داشتیم و میزبان کشور‌های اندونزی، آذربایجان و افغانستان بودیم. کارگروه‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته قم نیز برگزار می‌شود که با استقبال شرکت کنندگان همراه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار