خبرهای داغ:
حیدری دلگرم:

یکی از کارهای بزرگ جهادسازندگی پل‌سازی در دوران دفاع مقدس بود

همدان-یکی از پیشکسوتان جهاد سازندگی استان همدان در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از کارهای بزرگ جهادسازندگی پل‌سازی در دوران دفاع مقدس بود که قسمت اصلی برای کمک رزمندگان بود.
کد خبر: ۹۶۲۹۸۱۴
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
یکی از کارهای بزرگ جهادسازندگی پل‌سازی در دوران دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدعلی حیدری دلگرم در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در نیروگاه شهید مفتح همدان اظهار کرد: در دفاع مقدس ما برای اسلام و امام زمان(عج) جنگیدیم.

وی افزود: قبل از انقلاب شعار ما این بود که جهان منتظر عدالت است و عدالت منتظر ظهور مهدی موعود(عج) به علت اینکه انقلاب اسلامی با ظلم مخالف بود.

فرمانده مهندسی گردان الغدیر جهاد سازندگی استان همدان در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بعد از انقلاب امام خمینی(ره) ارگان‌های مختلفی تشکیل دادند، افزود: از جمله این ارگان‌ها سپاه پاسداران و جهاد سازندگی بود که وظیفه جهادسازندگی این بود که پشتیبان و حامی مستضعفین باشد و بر این اساس تقریباً همه مردم در جهاد سازندگی مشارکت داشتند چون این نهاد یک نهاد مردمی بود نه دولتی.

وی افزود: پشتیبانی جنگ یکی از کارهای مهم این نهاد بود که همدان این افتخار را داشت که قبل از جنگ برای جنگ آماده بود.

حیدری دلگرم خاطرنشان کرد: با شروع رسمی جنگ در ۳۱شهریور جهاد سازندگی بدون هیاهو وارد جنگ شد و کارهای نشدنی را انجام داد به طور مثال ۷هزار کیلومتر در جبهه ها جاده کشید، احداث خاکریز ها،پل ها و ... نیز از دیگر اقدامات شایان توجه بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای بزرگ جهادسازندگی پل‌سازی در دوران دفاع مقدس بود که قسمت اصلی برای کمک رزمندگان بود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند اگر جهاد سازندگی نبود پیروزی در جنگ به این سرعت دست نمی‌آمد.

پیشکسوت جهاد سازندگی ادامه داد: بزرگ‌ترین جاده در سرپل ذهاب ساخته شد به نام بازی دراز که جهادسازندگی همدان انجام داده است همچنین در همه عملیات‌های جنوب جهادسازندگی حضور داشت اما در کربلای ۵ غوغا کرد.

وی افزود: کارهایی که جهاد سازندگی در ۲۰ سال اول انقلاب انجام داد در هیچ کشوری اتفاق نیفتاده بود که بخشی از کار پشتیبانی شامل کمک های مردمی بود که مردم بسیار بیشتر از دولت به جبهه‌های جنگ کمک کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار