به همت پایگاه محدثه صورت گرفت؛

کلاس چوقابافی هنرجویان بسیجی شهر گوجان

کلاس چوقابافی هنرجویان بسیجی شهر گوجان
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، کلاس چوقا بافی با همکاری اداره فنی و حرفه ای در جهت توانمندسازی و ایجاد مهارت افزایی بسیجیان در پایگاه مقاومت بسیج محدثه شهر گوجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۹۸۳۹
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه مقاومت بسیج محدثه در ابتدا بیان کرد: چوقا بافی یا چوخا بافی یکی از هنرهای اصیل ایرانیست که توسط مردمان هنرمند لر بختیاری انجام می گردد. بافت این بالاپوش های زیبا نشان تبحر آنها در ساخت صنایع دستی بومی ایرانی می دهد.

وی، تصریح کرد:هنر چوقا بافی بختیاری در ایران برای عموم مردم شناخته شده و معمولا مردان غیور لر بختیاری با این پوشش دیده می شوند.چوقا بافی در لرستان نیز انجام شده و لر های این استان نیز از آنها استفاده می کنند

فرمانده پایگاه محدثه، افزود:بالاپوش چوقا شبیه به یک پوششی است که به شکل مستطیل تهیه می شود؛ در قسمت سر شانه های بالاپوش چوقا، زاویه ۹۰ درجه را مشاهده می کنید که به نوعی، بزرگی و عظمت خاصی را به مردان لر بختیاری می بخشد.

وی، در پایان بیان کرد:کارگاه یا دارِ مخصوص برای بافت چوقا قیمت زیادی ندارد و به راحتی می توان در یک فضای نسبتا کوچک،این فعالیت را آغاز کرد،صنایع دستی چوقا بافی در ایران جزو سوغات محلی اقوام بختیاری هم محسوب می ‌شود.

هنرجویان پس از موفقیت در آزمون پایان دوره و دریافت گواهینامه می‌توانند برای گرفتن پروانه صنایع‌دستی به‌منظور بهره‌مندی از تسهیلات بانکی با هدف اشتغال‌زایی اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار