خبرهای داغ:
مجذوبی خبر داد

تولید ۸۰ محصول در پارک علم و فناوری استان همدان

همدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: یکی از کار‌های شاخص و ماندگار ایجاد پارک علم و فناوری در همدان است که ۸۰ محصول در این پارک تولید می‌شود و دو محصول از تاجیکستان درخوست دارد.
کد خبر: ۹۶۲۹۸۷۳
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
تولید ۸۰ محصول در پارک علم و فناوری استان همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ کار خود را شروع کردیم و تقریبا اولین دانشگاهی بودیم که برنامه راهبردی را به هیئت امنای دانشگاه ارسال کردیم و براساس آن برنامه عملیاتی سال را تدوین کردیم.

وی با بیان اینکه موانع و چالش‌هایی بر سر راه داشتیم، افزود: اولین آن بحث کرونا بود که با تلاش گسترده در حوزه بهداشت، درمان و دارو انجام شد و این بیماری کنترل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در بحث کمبود آب، آرسنیک و طعم و بوی آب؛ در سه مرحله دانشگاه سعی کرد در کنار مردم باشد و طی این مدت ۸۶ هزار نفر ساعت کار انجام شد؛ در زمینه آرسنیک در حوزه بهداشت و درمان کمک شد ارسنیک به حد مورد نظر برسد و بحث طعم و بوی آب همه در یک طرح مفصل به سازمان‌های اجرایی ارسال و اجرا شد تا کار بدون حاشیه پیش رود.

وی با بیان اینکه مشکلات زیاد بود، اما سعی کردیم کار را به معنای واقعی انجام دهیم، ابراز کرد: ما توانستیم ۱۵رشته را به دانشگاه اضافه کنیم و اکنون تمام کار‌های مقدماتی برای جذب دستیار چشم پزشکی انجام شده و منتظر جذب هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان عنوان کرد: روند آموزشی کردن برخی بیمارستان‌ها را آغاز و کار سلامتکده طب ایرانی را تکمیل کردیم و بیش از ۱۷۰ نفر هیئت علمی اضافه شد که ۱۰۰ نفر آنها برای دانشگاه ماندگار و پیمانی شدند و برخی شرکتی ماندند.

وی با اشاره به اینکه کسب مدال‌های مختلف باعث افتخار دانشگاه علوم‌پزشکی بود، خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت اتفاق بسیار خوبی افتاد، راه اندازی فاز دوم سردخانه نگهداری واکسن غرب کشور، نوسازی زنجیره سرما و یکی از اتفاقات قابل افتخار برای ما کاهش بروز تلفات از بروز تب مالت از ۱۳۹ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر به ۷۹ مبتلا رسیده است.

مجذوبی گفت: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر از جمله در شهرستان بهار برنامه پزشک خانواده را اجرا کردیم و در شهرستان کبودراهنگ کمبود بهورز بود که مجوز ۲۰۰ نفر بهورز را گرفتیم که به مرور تا سال آینده به خانه‌های بهداشت اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای پویش سلامتی، غربالگری دیابت و فشار خون در استان با مشارکت ۹۰۰ هزار نفر تصریح کرد: در حوزه درمان در ابتدای کار، راه‌اندازی دندانپزشکی پورسینا در نهاوند، راه اندازی ساختمان جدید بیمارستان فاطمیه، افتتاح بیمارستان اکباتان با ۲۷۲ تخت فعال و همزمان رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال و توسعه و تجهیز سه اورژانس مهر، علی مردانیان و امام حسین (ع) ملایر را داشتیم؛ همچنین خرید و نصب ۵ دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان‌های استان از جمله اقدامات دیگر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین رتبه اول در بین مراکز کشور در حوزه نظارت و رتبه دوم و سوم کشوری در مدیریت نظارت در بین دانشگاه‌های کشور را کسب کردیم.

وی بیان کرد: خرید دستگاه پت اسکن برای اولین بار برای بیماران سرطانی، افزایش درمان موفقیت ناباروری که به ۲۵.۷ درصد رسیدیم، راه‌اندازی استودیو سلامت، کسب رتبه اول حراست در کشور نیز از دگر موفقیت‌های ما بوده است، در حوزه اورژانس نیز اتفاقات خوبی افتاد و برای جبران کمبود نیرو‌های اورژانس ۱۰۰ نفر مجوز گرفتیم که در نیمه دوم سال حل خواهد شد.

مجذوبی ادامه داد: در مجموع ۵ دستگاه موتورولانس داریم و یکی از استان‌هایی هستیم که اورژانس هوایی دارد که برای هر پروازی ۱۰۰ میلیون هزینه می‌شود که از بیمار دریافت نمی‌شود و دولت مستقیم پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از کار‌های شاخص و ماندگار ایجاد پارک علم و فناوری است که ۵ دانشگاه در کشور پارک علم و فناوری دارند که اولین آنها در همدان است ۸۰ محصول در این پارک تولید می‌شود که دو محصول از تاجیکستان درخوست دارد؛ ۴ دانشگاه توانستند مجوز پژوهشگاه را بگیرند که همدان، تهران، ایلام و مشهد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه این دوره یکی از دوره‌های پرافتخار برای دانشگاه است، بیان کرد: آزمایشگاه ژنتیک برای اولین بار با معاونت درمان کارش را آغاز کرد، ارتقاء ۹ پله‌ای در تولید فناوری، کسب رتبه اول در حوزه رفاه دانشجویی در بین دانشگاه‌های کشور، افتتاح خوابگاه شهید همدانی و خوابگاه ریحانه ۲، در مجموع یک هزار تخت خوابگاهی را در حوزه متاهلین به بهره‌برداری رساندیم و طی سه ماه آینده پروژه ۲۰ واحدی خوابگاه متاهلی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی، جشنواره سیمرغ یک دوره در تهران و یک دوره در مشهد برگزار شد که تنها استان میزبان همدان بود، گفت: در حوزه مشاوره روان از یک ارتقای ۸ رتبه‌ای، افزایش تعداد رشته‌های ورزشی و سرانه ورزشی از ۹۲.۰۸ صدم به ۱.۰۸ افزایش یافته است.

مجذوبی خاطرنشان کرد:۲۱ مورد کلنگ زنی، پیشرفت ۳۰ درصدی اورژانس ساختمان فرماندهی، خرید عرصه زمین در پردیس دانشگاه، ۱۳۰ هزار متر اعیان آن بود که فضای آموزشی ایجاد کردیم که کمبود آن جبران شود، برای اولین بار تشکیل خانه مدیران و کانون ارزیابی مدیران غرب کشور، طراحی و راه اندازی ۵ داشبرد در دانشگاه، ایجاد معاونت بین الملل فقط در دانشگاه علوم پزشکی همدان است که به عنوان دانشگاه علوم پزشکی دارای معاونت بین الملل است.

وی ابراز کرد: جذب  ۳۰۰ نفر برای کمبود جبران نیروی انسانی در نیمه دوم سال و جذب ۱۰۰ نفر برای کمبود نیرو در اورژانس و ایجاد همراه سرا از دیگر اقدامات بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان عنوان کرد: مرکز جامع سرطان بعثت یکی از موضوعات دارای چالش است که با مخالفت خانواده مرحوم فرشچیان مواجه شد و بعد از دو جلسه با خانواده این مرحوم در نهایت عدم همکاری برای ادامه ساخت را اعلام کردند؛ با ۳۶۳ میلیارد تومان بزرگ‌ترین مناقصه دانشگاه را برگزار کردیم و از مصوبات سفر ریاست جمهوری تاکنون ۲۱۳ میلیارد تومان تزریق کردیم که تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار