خبرهای داغ:
فرمانده سپاه  غدیر تبریز:

دفاع مقدس شاهکاری از ایثار و رشادت مردم/ بیشتر کشورها در صف خرید تجهیزات دفاعی ایران

تبریزـ فرمانده سپاه غدیر تبریز از دفاع مقدس به عنوان شاهکار ایثار و رشادت مردم و جوانان ایران یاد کرد.
کد خبر: ۹۶۲۹۹۰۰
|
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عادل سیف زاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با گرامیداشت یاد و نام امام راحل و شهدا، افزود: جنگ تحمیلی طولانی ترین جنگ پس از ویتنام در قرن حاضر است که همه کفر در برابر مردم ایران صف کشیدند تا اسلام و انقلاب نوپا را از بین ببرند.

وی با اشاره به شاخصه های دوران دفاع مقدس و رمز موفقیت رزمندگان در آن، اظهار کرد: رزمندگان در سنین، موقعیت، طبقات و اقشار مختلف در جبهه ها حضور یافتند و در برابر دشمن متجاوز که جبهه استکبار جهانی از آن پشتیبانی می کرد، ایستادند.

سیف زاده اضافه کرد: همه دول شرق و غرب، تجهیزات جنگی و سلاح های مخرب و ادوات مختلف در اختیار رژیم بعثی قرار می دادند تا بتوانند با انقلاب مقابله کنند، حتی نیرو انسانی که وجود اسرا ارتش عراق  از ملل و کشورهای مختلف گواه آن است.

وی با بیان اینکه حکام کشورمان در طول تاریخ بخش هایی از خاک ایران را جدا کرده و به دشمن دادند، گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با جانفشانی نگذاشتند حتی وجبی از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد و این موفقیت بزرگی در طول تاریخ دفاع مقدس و نقطه درخشانی است.

سیف زاده اضافه کرد: با مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس و رشادت شهدا و رزمندگان انقلاب به دیگر کشورها صادر و ملت های دنیا صدای آزادی خواهی و ظلم ستیزی ملت ما را شنیدند و از آن الگو گرفتند و اکنون با همین فرهنگ در برابر کفر و زیاده خواهی استکبار ایستادگی می کنند.

دفاع مقدس شاهکاری از ایثار و رشادت مردم/ بیشتر کشورها در صف خرید تجهیزات دفاعی ایران

وی با تاکید به اینکه پس از دوران دفاع مقدس، دفاع همچنان باقی است، اظهارداشت: هنوز خرمشهرها در پیش است وروحیه ایثار و فرهنگ و تفکر بسیجی کماکان در عرصه های مختلف دفاعی، علمی، فرهنگی و ... ظهور و بروز دارد.

سیف زاده دستیابی به پیشرفت های مختلف در صنعت دفاعی، موشکی، هوا و فضا و پزشکی را از دستاوردهای مهم دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: در سایه روحیه جهادی، تفکر بسیجی و جهاد علمی امروز بیشتر کشورهای دنیا در صف خرید تجهیزات صنایع دفاعی ایران هستند که منشا آن دفاع مقدس است.

  فرمانده سپاه غدیر تبریز بسیج و تفکر بسیجی را ادامه دهنده راه شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت خواند و افزود: بسیج از مردم، با مردم و برای مردم و رسالت محور است و ایجاب می کند هر جا نیاز است وارد شود چنان که روزی نیاز است در عرصه دفاع وارد میدان می شود، روزی برای دفاع از کشور در محور مقاومت و پیشگیری  از خطر و روز دیگر در خنثی سازی توطئه ها و ایجاد امنیت که شهیدان اجاقی و حسین پور در دو سال اخیر نمونه بارز آن در تامی امنیت است.

سیف زاده در بخش دیگر سخنان خود به برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، توانمندی ها و پایگاه های اسوه اشاره و بیان کرد: در محوطه مصلای امام خمینی(ره) ادوات دفاعی توسط نیروهای مسلح استان به نمایش گذاشته شده و در داخل آن نیز یکصد غرفه از فعالیت های ادارات در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: همچنین توانمندی و عملکرد پایگاه های اسوه سپاه غدیر تبریز نیز دایر و فعالیت های مختلف آن ها در قرارگاه های فرهنگی، سازندگی، اشتغال زایی، محرومیت زدایی، فرهنگی، علمی و آموزشی در معرض نمایش گذاشته شده است.

سیف زاده افزود: علاقه مندان به این نمایشگاه تا هفتم مهر می توانند از این دو نمایشگاه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز از صبح ساعت 9 تا نماز مغرب بازدید کنند.

  فرمانده سپاه غدیر تبریز همچنین از بازسازی عملیات کربلای 5 در پارک موزه دفاع مقدس تبریز توسط لشکر عملیاتی سپاه عاشورا خبر داد و گفت: این عملیات هر روز تا هفتم مهر پس از نماز مغرب و عشا بازسازی می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار