خبرهای داغ:
سردار معروفی در یادواره ۲۵۰ شهید شهرستان مبارکه و محلات تابعه:

شهدا، شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ ملت ایران به واسطه شهدا قد کشید

کد خبر: ۹۶۳۱۳۳۷
|
۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در یادواره رزمندگان شهرستان مبارکه و یادواره ۲۵۰ شهید این شهرستان و محلات  تابعه اظهار کرد: این تعداد شهید نشانه عقبه قابل قبول ولایت‌مداری ، ایمان واقعی، بصیرت ، ادب و وفای مردم تحت توجهات اهل بیت(ع) است که ما باید در مقابل این غیرت و عظمت  تعظیم کنیم .

وی گفت: شهدا قهرمانان حقیقی و واقعی ملت ایران هستند ، شهدا و این ۸۰۰ شهید این استان فقط متعلق به خانواده هایشان نیستند بلکه متعلق به ملت بزرگ ایرانند و ایران را بزرگ و انقلاب اهل بیتی(ع) را تثبیت و مستحکم نمودند و ملت ایران به‌واسطه آنها قد کشیده است .

سردار معروفی اظهار کرد: شهدای ما شناسنامه واقعی ملت ایران هستند و این بدان معناست که بازدارندگی ما را آن ها تولید کردند . شهیدان ما این راه را در مکتب عباس بن علی(ع) طی کردند و ویژگی هایش را در خود نهادینه نمودند. وفا ، ادب و تصدیق و تسلیم به امام(ره) در شهدا موج می زد با این ویژگی ها به حسین بن علی (ع) رسیدند و حسینی شدند و عاشورا را برای ما تولید کردند .

وی اضافه کرد: گذشت از گناه اولین ویژگی شهدا بود، در جبهه گناه معنا نداشت و همه چیز رنگ و بوی خدایی داشت، صداقت و اخلاص در عمل به خاطر خدا بود. شهیدی را پیدا نمی کنید در طول هشت سال دفاع مقدس که عقبه مادی داشته باشد ، هر کس عقبه مادی دارد نمی تواند مجاهدی شود که با خدا معامله کند. امرار معاش تکلیف است و حب دنیا در وجود هیچ شهیدی نبود.
وی در ادامه افزود : آنچه را که داشتند به تبعیت زمانشان آنرا در طبق اخلاص برای دین خدا گذاشتند و آبرو را فدای دین خدا کردند، گذشت از عزیزان از دیگر ویژگی شهدا بود، حقیر هفت سال بعنوان یک عنصر کوچک در خدمت جنگ و ثاراله و حاج قاسم بودم، و اکثر عملیات ها را دیده ام. مگر رزمندگان و شهدای ما احساس به همسر و فرزند و وابستگان نداشتند اما برای رسالت و انجام یک تکلیف آنرا در کوره های آتش فدا کردند  از عزیزانشان گذشتند که امروز ما عزیز شویم .
وی با بیان اینکه شهیدان ما با این ویژگی ها عباس انقلاب هستند که امروز  مایه عزت و شرفند، اظهار کرد: یادواره و کنگره و اجلاسیه شهیدان و مراسم ختم و پرسه نیست، آنها نیازی ندارند، به فرموده امام به وجه الله نگاه می کنند، ما به اینها نیاز داریم، امروز در اینجا افتخار می کنیم و ما آمده ایم از شهیدان مان تجلیل کنیم که ملت بزرگ ایران را بزرگ کردند .
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: این شهدا باعث شدند که ایران سرفراز، امروز بازیگر حقیقی در منطقه باشد نقش اساسی در مجامع بین المللی داشته باشد؛ کشوری که تا پیش از انقلاب اسلامی، جایی در دنیا نداشت و گماشته کشورهای غربی و صهیونیستها بود.
امروز ملت ایران بازیگر اصلی در  دنیا و منطقه است و نظرات این ملت در مجامع بین المللی و  منطقه موثر اصلی است و رئیس جمهور ما در سرزمین کفر به نمایندگی از این ملت چه برخوردی با نظام سلطه و صهیونیستها کرد و چه دفاعی در سرزمین کفر از مردم عزیز فلسطین کرد و حق آنها را ادا کرد و این همان آرمان است که ما به آن نیاز داریم.
وی افزود : این یادواره ها برای ما یک مثلث را عملیاتی می کند و آن مثلث مقاومت و جهاد و شهادت است . همان که امروز مورد هدف جدی دشمنان بزرگ ایران اسلامی است. آنها می خواهند این مثلث را بزنند و جهاد و مقاومت و شهادت را که آرزوی همه ما است را از  ما  بگیرند و در بستر فضای مجازی قلب و فکر و حقیقت جوانانمان را غارت کنند و این هدف گزاری دشمن است .
سردار معروفی با اشاره به اینکه جنگ به خودی خود، محنت بار و با سختی و مشقت است، ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس، همه اشرار عالم در مقابل ما صف آرایی کردند که انقلاب نوپای ما را شکست دهند و ایران را تجزیه کنند، اما در این جنگ نابرابر، تبدیل به دفاع مقدس شد؛ آنچه که جنگ را دفاع مقدس کرد، فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس، یعنی فرهنگ دین و عاشورا هم در شکل و هم در محتوا بود.
وی عنوان کرد : امام( ره ) با تبعیت از پیغمبر و اهل بیت (ع) فرهنگ اهل بیت و عاشورا را بر جبهه و جنگ حاکم کرد و آن جنگ سخت را دفاع مقدس و دانشگاه  و کارخانه انسان سازی کرد . ورودی جنگ و دفاع مقدس را با خروجی آن تغییر داد . با نظام تربیتی و هنر اهل بیت و دین خروجی را معراج و حزب اله کرد .

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: بعد از نیم روز عاشورا که جاوید و مایه بقای دین خداست، در تاریخ مسلمین و شیعه، هیچ نمونه ای نیست که انسانها برای جان دادن در برابر خدا از هم سبقت بگیرند، اما در این هشت ساله دفاع مقدس، هشت سال عاشورا تکرار شد و مردان مرد ما تربیت شوندگان شما در مکتب اهل بیت(ع) برای بقای دین خدا و حفظ ناموس، آبرو و تمامیت اهل بیتی، در جان دادن در راه خدا سبقت می گرفتند.
سردار معروفی در ادامه بیان کرد:  در طول این هشت سال دفاع مقدس شما فرمانده‌ای را سراغ ندارید که برای پست فرماندهی یک قدم حرکت کند. فرماندهان دفاع مقدس از درون کوره‌های آتش شناسایی می‌شدند و بار مسئولیت بر عهده آنها گذاشته می‌شد و هیچکس داوطلب فرماندهی نبود.
وی اضافه کرد : شایسته سالاری زاییده دفاع مقدس است؛ آنچه که در جبهه حاکم بود حقیقت انقلاب ملت بزرگ ایران بود؛ وقتی می‌گوییم انقلاب اسلامی، انقلاب با ملت ایران تعریف می‌شود انقلاب بدون ملت، تنها ساختمان و ساختار است؛ مردم ۴۵ سال تمامی هستی خود را برای نظام اهل بیتی (ع) گذاشتند و پای حقیقت انقلاب ایستادند و این محتوای دفاع مقدس بود که امروز جاوید و ماندگار است. و هیچ کس به اندازه امام (ره) و امام خامنه ای مردم را نمی شناسد . تمرکز بر اصول در جبهه بود که باید در کشور نهادینه شود.
سردار معروفی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب چند روز قبل امت واحده را فریاد زدند به جهان اسلام و زیر ساخت ایران اسلامی را به عنوان ام القرای مطرح کردند . با دشمن معاند مشکل داریم .نه اینکه چه کسی به کسی رای داده است، آن کسی که به کسی رای می دهد اصول ، امام و انقلاب ما را قبول دارد ، باید از خودمان عبور کنیم و در کنار یکدیگر قرار بگیرم نباید رقابت مبنای دعوا  شود.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد : باید از خودمان عبور کنیم و همه در کنار یکدیگر قرار بگیریم. حضرت آقا  چندروز قبل حجت را بر همگان بخصوص نخبگان کشور تمام کردند.  در این جبهه اطاعت پذیری محض از امام (ره) بود .برای ما حرف ایشان و سخن امام زمان گفتار و سخن خدا بود . حرف امام برای ما تکلیف، فتوا و فرمان بود نه توصیه، امروز عده ای در کشور حرف امام جامعه را یا شعار یا توصیه خطاب می کنند  این اشتباه راهبردی است .
سردار معروفی تصریح کرد: مردم داری و مردم نمادی  را در جنگ نهادینه کردیم هشتاد درصد شهرهایی که به توپ دشمن می رسید در پنج استان قرار گرفتند و از حقیقت دین خدا  دفاع کردند مردم نمادی و مردم دوستی در جنگ زاییده شد. در میدان مین بچه های شما همسنگر همدیگر می شدند. در جنگ افتخار می کنیم که غیر اصول دین کار نکردیم.  یک موشک و بمب روی مردم عراق نریختیم. در جنگ ما هرچه اسیر گرفتیم تکریم کردیم،  اما در عراق با ما چه کردند؟  
سردار معروفی گفت:  به تعبیر امام خامنه‌ای، شب‌های عملیات کربلای ۵ شب‌های قدر جمهوری اسلامی است. عملیات کربلای ۵، شانزده روز بعد از عملیات ناموفق کربلای ۴ انجام شد؛ در کربلای ۵ اوج موفقیت و پیروزی نظامی سیاسی ما در منطقه و در دنیا رقم خورد. جنگ در شرق بصره و جنگ در کانال پرورش ماهی، «جنگ سینه به سینه و جنگ تَن با تانک» بود؛ ما در این عملیات، تعبیر همه اسلام در برابر همه کفر را دیدیم. نتیجه آن زانو زدن شورای امنیت و صدور قطعنامه ۵۹۸ بود که تنها قطعنامه‌ای بود که حق ایران در آن دیده شده بود. در اوج پیروزی‌های ما، آمریکایی‌ها وارد خلیج فارس شدند؛ این دشمن ماست.
سردار معروفی  افزود: جنگ سخت بود و دشمن سرسخت می جنگید ،  اما تدبیر داشت ، در کربلای پنج شیعه تنوری را به چشم سر دیدیم ‌ و نیاز به تعریف نیست، انها رفتند و دیگر باز نگشتند و از ما دفاع کردند و این یک حقیقت است، در کربلای ۵ آنچه که رقم خورد این  بود که توازن سیاسی و نظامی منطقه به نفع ما رقم خورد .
وی با بیان اینکه در کربلای 5 سرنوشت دفاع مقدس مشخص شد، ادامه داد: دشمنی آمریکا نیاز به تفسیر و تحلیل ندارد، و در اوج پیروزی و قدرت در دفاع مقدس بودیم که آمریکا در همان زمان وارد خلیج فارس شد و کشتی ها و سکوها  هواپیمای مسافربری ما را زدند و ۲۹۰ نفر از مردم ما را شهید کردند  . این دشمن نه قابل اعتماد و نه قابل پیش بینی است. امروز در غزه و لبنان دیدید و این دشمن اصلا قابل پیش بینی نیست . هرچه که امام ما می گوید تحلیل نیست واقعیت است و راه نجات از دشمن امت واحده و مراقبت از وحدت است .
وی عنوان کرد:  مدیریت انقلابی و جهادی، از دستاورد‌های دفاع مقدس است؛ غیرت و ناموس پرستی دیگر دستاورد‌های دفاع مقدس برای ملت ایران بودند؛ ناموس پرستی نه به معنای پرستش بلکه به معنای غیرت است. مردان قبیله غیرت در این سرزمین هشت سال برای حفظ دامن ناموس ایرانی از جان خود گذشتند و ۱۸۸ هزار شهید را تقدیم کردیم  که ۹۰ درصد آنان را جوانان تشکیل می‌دهند؛

بیش از ۹۴ هزار بسیجی در جبهه به شهادت رسیدند و با خون پاک خود اجازه ندادند پای نحس بیگانه به سرزمین مقدسمان باز شود. امروز شعار زن زندگی و آزادی را از ما دزدیدند، اما واقعیت آن است که این جوانان ما بودند که با نثار جان خود نگذاشتند کسی به بانوان ایران بی احترامی کند. دیدید در سرزمین مسلمین (سوریه) با ناموس مسلمین چه کردند ، باز حاج قاسم سلیمانی با دستور امامش ، ناموس مسلمین را نجات داد، دشمن هدفش را روی زینبیه گذاشت و حاج قاسم شیعه واقعی است  و  او زینبیه را حفظ کرد که دست نحس آنها به این مکان مقدس اهل بیت  نرسد. اینها را باید به فرزندانمان تبیین کنیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار