حجت الاسلام محمدی؛

شهدای روحانی نقش بسیار مهمی در امر هدایت معنوی جامعه داشتند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) و جمعی از روحانیون بسیج طلاب از خانواده های روحانیون شهید در شهرکرد و فرخ شهر تجلیل کردند.
کد خبر: ۹۶۳۲۵۰۹
|
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دیدار با خانواده های شهیدان روحانی؛ حجت الاسلام محمدرضا محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در دیدار با خانواده های شهید روحانی گفت: یکی از سفارشات حضرت امام و مقام معظم رهبری این است که نگذاریم یاد و نام شهدا فراموش شود و همچنین تجلیل و تکریم از مقام خانواده های شهدا که به گفته امام چشم و چراغ ملت هستند، خود به نوعی زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است.

وی افزود: شهدای روحانی در زمان حیاتشان نقش بسیار مهمی در امر هدایت معنوی جامعه داشتند و امروز هم نام و یاد ایشان برای جوانان و نوجوانان ما در حقیقت شمع روشنی است که همه ی ما را به سمت معنویتی که همه ی ما در زندگی به آن نیاز داریم هدایت می کند.

گفتنی است؛ در این روز حجت الاسلام والمسلمین محمدی به همراه جمعی از بسیج طلاب استان با خانواده های شهیدان داریوش آذریان، فاطمه اسدیان و علیرضا ابراهیمی دستگردی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش بسیج؛ 1) روحانی شهید داریوش آذریان، یکم دی ۱۳۴۵ در شهر فرخشهر از توابع شهرستان شهرکرد به دنیا آمد. پدرش میرزاقلــی، در کارخانه ذوب آهــن کار می کرد و مادرش گلی خانم نام داشــت. تا اول متوســطه درس خواند. طلبه علوم دینی و حوزوی بود. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیســت و سوم اســفند ۱۳۶۶ با سمت امدادگر در شاخ شمیران توســط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در بهشت صالح زادگاهش به خاک سپردند. او را عبدالرحمان نیز می نامیدند.

2) شهیده معلم و طلبه «فاطمه اسدیان» در اولین روز از شهریور 1347 در شهركرد دیده به جهان گشود، مادرش 'عفت سقایی' و پدرش' رضا اسدیان' نام داشت. ساعت 11 صبح روز20 اسفندماه ماه سال 1366 طی بمباران شهركرد توسط هواپیماهای  ارتش بعث عراق شهید شد و در همان مكانی كه در خواب دیده بود در بهشت دو معصوم شهركرد دفن شد.

3) روحانی شهید علیرضا ابراهیمی دستگردی (از شهدای روستای دستگرد امامزاده متولد سال ۱۳۴۵، به‌عنوان تخریبچی و مبلغ روحانی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در سال ۱۳۶۵ در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد).

ارسال نظرات
آخرین اخبار