خبرهای داغ:
مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

جریان سازی، هویت بخشی و کادرسازی مهمترین اهداف مدرسه تئاتر شبستان است

جریان سازی، هویت بخشی و کادرسازی مهمترین اهداف مدرسه تئاتر شبستان است
عالم بخش گفت: کار در مسجد برای ما اولویت است و اولویت دیگر ما بحث تربیتی است که اتفاق بیفتد اینکه مدرسه تئأتر شبستان اجرایی شده چند هدف مدنظر بوده که جریان سازی، هویت بخشی و بخش سوم کادر سازی است. 
کد خبر: ۹۶۳۲۸۰۲
|
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

 

قزوین_به گزارش بسیج، حسین عالم بخش در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: در فرمایشات رهبری در حوزه هنر آنچه زمین مانده تئاتر است و تئاتر مهجور مانده و کسی متوجه این هنر نشده است و علت فعالیت ما در حوزه تئاتر هم همین موضوع است.

 

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در دهه ۶۰ همه فعالیت های ما در مسجد بود و هر آنچه آموختیم در حوزه های ‌مختلف تئاتر، اردو ، کلاس کنکور و غیره در مسجد بود.

 

وی با اشاره به ضرورت احیای فعالیت های جمعی در مساجد عنوان کرد: باید همه فعالیت های جمعی که در مسجد به عنوان بازوی تبلیغ است، احیا کنیم، البته در دهه اخیر بسیاری از ائمه جماعات تلاش می کند این فعالیت ها را به مساجد بازگردانند.

 

عالم بخش با اشاره به راه اندازی مدرسه تئاتر شبستان و نقش آن در احیای تئاتر در مساجد توضیح داد: ما در ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، مدرسه تئاتر شبستان را راه اندازی کردیم و در این راستا به ۱۰ تا ۱۲ استان سفر کردیم و بر اساس آمار سامانه فهما، تمام آنهایی که در کانون های مساجد، کارگردانی و بازیگری می کردند، فراخوانده و دوره آموزشی برگزار کردیم و اینگونه جریان سازی آغاز شد.

 

وی تأکید کرد: این کار دو اتفاق مهم را رقم می زند، یک مورد اینکه هنرمند مسجدی پرورش می دهیم؛ باید توجه داشت که بخشی از گیشه تئاتر کشور مدیون کارهای مذهبی است و اینکه بتوانیم در صندلی آمفی تئاتر آدم مسجدی بنشانیم، پرورش ناظر بر نمایش ها در سطح شهر است.

 

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: در سینما بیننده مسجدی زیاد داریم ولی در تئاتر نداریم؛ کف شبستان مسجد جایی است که تئاتر اجرا می شود و این موضوع سبب شده چون مخاطب هوشمند و متشرع است، کار را در مسیر درست قرار دهد.

 

وی اعلام کرد: کار در مسجد برای ما اولویت است و اولویت دیگر ما بحث تربیتی است که اتفاق بیافتد اینکه مدرسه تئأتر شبستان اجرایی شده چند هدف مدنظر بوده که جریان سازی، هویت بخشی و بخش سوم کادر سازی است. 

 

عالم بخش یادآور شد: بچه های کانون ها در استان ها در حوزه تئاتر قوی هستند و این جای خوشحالی است انشالله با کمک شما در استان قزوین مدرسه تئاتر شبستان را راه اندازی کنیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار