خبرهای داغ:

همه چیز درباره «طرح انصار» ؛ شرایط معافیت مشمولان غایب سربازی

مسئول نیروی انسانی سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان از اجرای طرح انصار ویژه مشمولان غائب بالای ۸سال خبر داد. 
کد خبر: ۹۶۳۳۰۰۷
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سرهنگ سیف الله نصیری، مسئول نیروی انسانی سپاه استان سمنان اظهار کرد: طرح انصار سربازی فرصتی است برای مشمولان غایبی که به دلایل مختلف موفق به انجام خدمت سربازی نشده‌اند. این طرح به افراد مشمول این امکان را می‌دهد تا با شرایطی خاص، بتوانند به خدمت سربازی خود برسند و کارت پایان خدمت معتبر دریافت کنند.این طرح برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ از سوی سازمان وظیفه عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شد و با استقبال قابل توجهی از سوی مشمولان غایب مواجه شد.
مسئول نیروی انسانی سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح افرادی که جزو مشمولان غایب به حساب می‌آیند و بیشتر از هشت سال غیبت داشته‌اند و همچنین کسانی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند به خدمت مقدس سربازی بروند می‌توانند از این طرح استفاده کنند.
نصیری با بیان اینکه اگر فردی در این طرح شرکت کند می تواند از مزایای آن بهره مند شود به این صورت که از 6 ماه کسری خدمت بسیج استفاده کند، عنوان کرد: این سربازان همچنین می توانند در صورتی که پدر یا مادر سابقه ایثارگری داشته باشند، از 6 ماه کسری خدمت بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: این سربازان غایب همچنین اگر متأهل باشند 2 ماه کسری خدمت تأهل شامل حالشان می شود.
مسئول نیروی انسانی سپاه استان سمنان گفت: سربازان غایب اگر یک فرزند داشته باشند سه ماه کسری خدمت، 2 فرزند چهار ماه کسری خدمت، سه فرزند پنج ماه کسری خدمت و اگر چهار فرزند داشته باشند از خدمت سربازی معاف می شوند
نصیری با اشاره به اینکه در قالب اجرای این طرح افراد ملزم به پوشیدن لباس سربازی نیستند، گفت: این افراد را به صورت تخصصی به کارگیری می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های جالب توجه طرح انصار سربازی، انعطاف‌پذیری آن در نحوه‌ انجام خدمت سربازی است. مشمولان غایبی که از این طرح استفاده می‌کنند می‌توانند به دو صورت خدمت خود را به جا آورند.
مسئول نیروی انسانی سپاه استان سمنان افزود: در خدمت سربازی تمام‌وقت مشمولان غایب باید به صورت تمام‌وقت در مراکز سپاه یا بسیج حضور پیدا کنند و وظایف محوله را انجام دهند. مدت‌زمان خدمت تمام‌وقت در طرح انصار سربازی معمولاً بین ۲ تا ۶ ماه متغیر است و با توجه به شرایط و ضوابط تعیین می‌شود.
نصیری ادامه داد: در خدمت سربازی پاره‌وقت با توجه به اینکه بسیاری از مشمولان غایب دارای مشاغل یا تحصیلات دانشگاهی هستند، طرح انصار سربازی این امکان را فراهم کرده است تا به صورت پاره‌وقت خدمت خود را انجام دهند. در این نوع خدمت، فرد مشمول با توجه به تخصص و مهارت خود، پروژه‌هایی را برای نیروهای مسلح تعریف می‌کند و در مدت‌زمان مشخص‌شده به انجام می‌رساند. مدت‌زمان خدمت پاره‌وقت در طرح انصار سربازی می‌تواند تا سقف هشت سال به طول بینجامد.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت طرح انصار سربازی، امکان دریافت کارت پایان خدمت معتبر برای مشمولان غایب است ، گفت: با دریافت این کارت، افراد می‌توانند از مزایای قانونی مربوط به کارت پایان خدمت مانند امکان استخدام در ادارات دولتی، اخذ گواهینامه رانندگی و خروج از کشور استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار