کارگاه آموزشی سواد رسانه ای در بوشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی سواد رسانه ای در بوشهر برگزار شد
کارگاه آموزشی سواد رسانه ای به منظور پیشگیری از آسیب های فضای مجازی در بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۳۳۴۵۲
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،این کارگاه با هدف پیشگیری از بروز آسیب‌های فضای مجازی در خانواده  در حسینیه ارشاد بوشهر برگزار شد.
 مهراب کیانی معاون فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان در این کارگاه ضمن اشاره به نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها گفت: با توجه به اینکه در شرایط امروز در مواجهه با انواع رسانه ها هستیم، سواد رسانه ای می تواند به  آگاهی بهتر اقشار جامعه جهت بررسی فرصت ها و آسیب‌های فضای مجازی شود.
وی افزود:  با توجه به اهمیت فضای مجازی در شرایط حاضر، اگر بتوانیم از این فضا برای رشد  فردی استفاده کنیم و زمان خود را در فضای مجازی مدیریت کنیم، از آسیب های ناشی از آن در امان خواهیم بود.
وی ادامه داد: براساس توصیه های کارشناسان، کودکان زیر ۷سال نباید ابزار اینترنتی اختصاصی داشته باشند و سنین بالاتر هم باید زمان استفاده خود از این امکانات را مدیریت کنند، اما به دلیل بی توجهی به این مهم، شاهد مشکلات جسمی و حرکتی خصوصا در کودکان و نوجوانان نظیر دیسک گردن، تنبلی چشم، آسیب های روحی و عقب ماندگی تحصیلی هستیم.
 کیانی، از نقش خانواده ها در مدیریت و کنترل فرزندان خود گفت، پدر و مادر باید سواد رسانه ای را آموزش‌ ببینند که بتوانند آسیب‌های در کمین فرزندانشان را مهار یا کنترل کنند.
معاون فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) بوشهر در پایان یادآور شد: سواد رسانه ای نیازمند نشست های وسیع تر است و جلسات فشرده ای نظیر حضور در حسینیه ارشاد جهت ایجاد دغدغه در نمازگزاران برای توجه به این امور می باشد.

/انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار