خبرهای داغ:
رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان غربی:

امنیت ایران اسلامی حسد دشمنان را برانگیخته است/ راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی اربعین امام حسین(ع) در تمرچین

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: امنیت مثال زدنی که در ایران اسلامی حاکم است حسد، بغض و کینه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برانگیخته است.
کد خبر: ۹۶۳۴۲۹۰
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حامد زکی، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان غربی امروز در نشست خبری گفت: امنیت مثال زدنی در جای جای کشورمان با همت نیروهای مسلح وجود دارد که همین موضوع باعث شده است کشورمان مورد بغض، کینه و حسد دشمنان قرار گیرد ولی امیدوار هستیم این نعمت امنیت همواره پایدار باشد.

وی به جمع‌آوری خاطرات شهدا و رزمندگان انتظامی اشاره کرد و گفت: از این رهگذر برای آحاد مردم، کارکنان و نسل جدید الگوسازی شده و در زمینه نهادینه‌سازی سبک زندگی شهدا و جهاد تبیین گام‌های بلندی برمی‌داریم.

حجت‌الاسلام زکی به اجرا و تقویت گروه‌های هنری از جمله سرود، تواشیح، تئاتر و ... اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و معاونت تبلیغات در این زمینه فعال هستند و از این طریق تلاش می‌کنیم شعائر دینی و ارزش‌های ملی در جامعه نهادینه شود.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان غربی برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه سربازان را مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس دستورعمل ستاد کل، سربازان می‌توانند در دو سال دوران سربازی در دوره‌های فنی و مهارتی شرکت کنند، همچنین بعد از پایان خدمت سربازی تسهیلات بانکی به آنها پرداخت می‌شود.

وی برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی ویژه سربازان را مورد اشاره قرار داد و گفت: از این طریق در تلاش هستیم جامعه هدف‌مان بیش از پیش با شعائر دینی و معارف اسلامی مانوس شوند.

حجت‌الاسلام زکی تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران را جزو برنامه‌های مستمر این مجموعه عنوان کرد و بیان داشت: این دیدارها بهترین فرصت برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت بوده همچنین ظرفی برای بررسی مشکلات خانواده شهدا به شمار می‌‌رود.

وی راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی اربعین امام حسین(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: سه سال متوالی مصادف با اربعین حسینی موکب شهدای انتظامی را در تمرچین راه‌اندازی کرده و ماموران نیروی انتظامی با هدف اسکان، تامین امنیت و خدمت به زائران در این موکب حضور پیدا می‌کنند.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به برپایی فصلی محافل انس با قرآن کریم در قالب برنامه‌های فرهنگی و خانوادگی، گفت: همچنین مسابقات قرآن کریم به صورت سالانه در قالب 11 رشته برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام زکی برگزاری نشست‌های سیاسی با شرکت کارکنان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ماموران نیروی انتظامی در فعالیت‌های سیاسی شرکت نمی‌کنند ولی با این همه باید به مباحث سیاسی روز استان و کشور اشراف داشته باشند در این راستا چنین نشست‌هایی را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: در 6 ماه گذشته دو مرحله نشست سیاسی با گروه‌‌های مرجع و اقشار تاثیرگذار برگزار کردیم که 1  هزار و 500 نفر برای این نشست دعوت شده بودند.

حجت‌الاسلام زکی به برگزاری 20 جلسه جهاد تبیین و نهضت روشنگری با موضوع تحلیل سیاسی روز با حضور اساتید اعزامی از تهران، پخش 40 مستند سیاسی کوتاه در پاسگاه‌ها، مراکز کلانتری و ... اشاره کرد.

وی به اجرای طرح «من قرآن می‌خوانم»، برپایی دوره آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم برای کارکنان، تبیین نهج البلاغه، اجرای برنامه قرآنی «معراج» و «چهارشنبه قرآنی» اشاره کرد.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان غربی به برپایی دوره تربیت و تعالی خانوادگی به میزبانی مشهد مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته 494 خانواده به عبارتی 1 هزار و 812 نفر را برای شرکت در این دوره به مشهد اعزام کردیم، امسال نیز 257 خانواده به عبارتی 771 نفر در دوره شرکت کردند.

وی به برپایی دوره دیگری در کربلا با حضور 1 هزار و 174 نفر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این قبیل دوره‌ها مورد استقبال قرار گرفته و از برکات زیادی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام زکی به برپایی دوره های آموزشی روخوانی، روانخوانی، جزءخوانی و محفل خانگی انس با قرآن ویژه خانواده‌های کارکنان اشاره کرد و بیان داشت: 1 هزار و 282 نفر در کلاس‌های حفظ قرآن شرکت کردند.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: 3 هزار و 320 نفر در دوره های آموزشی شرکت کردند تا با مباحث بصیرتی، جهاد تبیین و جنگ شناختی آشنا شوند، همچنین 360 نفر از خانواده‌های بازنشستگان را به مشهد مقدس اعزام کردیم.

وی برپایی جشن تکلیف برای فرزندان کارکنان، اعزام مشاور به خانه‌های سازمانی برای حل مسائل خانواده‌ها و ... را مورد اشاره قرار داد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار