خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی:

امسال بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی در آذربایجان غربی ایجاد می‌شود

رضا مهرافروز گفت: امسال ۱۱ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۳۴۳۰۰
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶

رضا مهرافروز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی گفت: کمیته امداد دومین مجموعه‌ای است که بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام(ره) راه‌اندازی شد، این نهاد توسط افراد مورد وثوق و قابل اعتماد بنیانگذار کبیر انقلاب شکل گرفت و مهم‌ترین هدف آن ریشه‌کنی فقر می‌باشد که تاکنون نیز برکات زیادی داشته است.

وی شعار محوری کمیته امداد را در برهه کنونی «توانمندسازی» عنوان کرد و گفت: همه خدمات اعم از پرداخت مستمری، کمک به حل مشکل مسکن خانواده‌ها، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و ... با هدف توانمند کردن خانواده‌های مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی با بیان اینکه این مجموعه در بحث ایجاد اشتغال‌ خرد وارد عمل شده است، گفت: سال‌هاست در این زمینه فعال هستیم که سال گذشته ۱۳هزار فقره وام برای ۱۳هزار نفر پرداخت شد که هر کدام از آنها می‌توانند  با راه‌اندازی یک شغل با درآمد مکفی معیشت خانواده خود را تامین کنند.

مهرافروز به همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی و سایر آموزشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: متقاضیان تسهیلات اشتغال در دوره‌های آموزشی مورد علاقه خود شرکت کرده و پس از کسب مهارت‌های مورد نیاز و دریافت مشاوره شغلی می‌توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند و شغل خود را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه چندین نوع آموزش در کمیته امداد امام خمینی(ره) به مددجویان ارائه می‌شود، گفت: آموزش‌های انگیزشی با حضور روانشناسان برجسته، آموزش‌های مهارتی، پایدارسازی اشتغال، ترفندهای بازاریابی و ... توسط اساتید مجرب ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی با اشاره به حمایت از مددجویان توسط صندوق امداد ولایت اشاره کرد و بیان داشت: تسهیلات بانکی تا سقف ۱۰میلیون تومان بدون کارمزد به جامعه هدف پرداخت می‌شود ولی اگر مبلغ تسهیلات از ۱۰میلیون تومان بیشتر باشد ۳ درصد کارمزد دریافت می‌شود.

مهرافروز گفت: امسال ۱۱هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد به عبارت دیگر به این تعداد متقاضی تسهیلات اشتغال، وام پرداخت خواهد شد، که همه عرصه‌های شغلی اعم از دام، پرورش زنبورعسل، قالیبافی و ... را شامل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی اضافه کرد: درصدد هستیم به عرصه مشاغل دانش بنیان نیز ورود پیدا کنیم، این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم، گرچه ورود به این عرصه در گروی مسلط بودن مددجویان به علوم روز و مهارت‌های نوین است اما تلاش‌مان را خواهیم کرد که افراد تحصیلکرده را به این سمت هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان ایجاد شد، که امسال نیز ۳۰۰ دستگاه راه‌اندازی خواهد شد، گفت: نیروگاه‌های خورشیدی برای مددجویانی اختصاص می‌یابد که به دلیل کهولت سن، بیماری و ... امکان اشتغال ندارند؛ خانواده‌ها در این زمینه متحمل هزینه نمی‌شوند و به واسطه پرداخت تسهیلات بانکی این پنل‌ها راه‌اندازی شده و اقساط از محل درآمدشان کسر می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار