معاونت بین الملل سازمان بسیج با همکاری مدیریت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار برگزار کرد

نشست تخصصی «بررسی نقش و تاثیر اندیشه‌های سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله بر شکل‌گیری طوفان‌الاقصی و تحولات داخل و خارج منطقه غرب آسیا»

سلسله پیش نشست‌های تخصصی تبیینی اجلاسیه بین‌المللی شهید صالح العاروری شهید شاخص بین‌الملل و شهدای بسیج جهان اسلام با موضوع «بررسی نقش و تاثیر اندیشه‌های سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله بر شکل‌گیری طوفان‌الاقصی و تحولات داخل و خارج منطقه غرب آسیا برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۳۴۶۷۷
|
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

نشست تخصصی «بررسی نقش و تاثیر اندیشه‌های سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله بر شکل‌گیری طوفان‌الاقصی و تحولات داخل و خارج منطقه غرب آسیا»به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، سلسله پیش نشست‌های تخصصی تبیینی اجلاسیه بین‌المللی شهید صالح العاروری شهید شاخص بین‌الملل و شهدای بسیج جهان اسلام با موضوع «بررسی نقش و تاثیر اندیشه‌های سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله بر شکل‌گیری طوفان‌الاقصی و تحولات داخـل و خـارج منطقه غرب آسیا تـوسط معاونت بین الملل سازمان بسیج و با همکاری مدیریت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار برگزار شد.

در این نشست ابراهیم محمددوست؛ جانشین معاونت بین الملل سازمان بسیج ضمن خیر مقدم، به نحوه برگزاری اجلاسیه بین‌المللی شهید صالح العاروری «شهید شاخص بین‌الملل» و شهدای بسیج جهان اسلام که در اواخر آبان ماه برگزار می‌شود، پرداخت.

نشست تخصصی «بررسی نقش و تاثیر اندیشه‌های سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله بر شکل‌گیری طوفان‌الاقصی و تحولات داخل و خارج منطقه غرب آسیا»
در ادامه، دکتر خوش چشم ضمن اشاره به نقش و تأثیر اندیشه‌های سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله بر شکل‌گیری طوفان‌الاقصی، اظهار کرد: تهدید به پشتوانه و مستظهر به قدرت است و ما قدرت پیدا کردیم. در سال ۲۰۰۳ عراق و افغانستان و حدود ۳۸ پایگاه منطقه‌ای ما را دوره کرده بودند. طرحی نداشتیم که حوزه قدرت نفوذ فیزیکی نظامی مان، تا دیگر کشور‌ها گسترش یابد.
وی افزود: اما در حال حاضر، همه دنیا به این فکر می‌کنند که ایران با این نفوذ منطقه‌ای و قدرتی که دارد، ۲۰ سال دیگر کجا خواهد بود، اما عده‌ای در داخل به این مهم توجه ندارند. افکار عمومی تنها به این فکر می‌کنند که رژیم صهیونیستی ۴۰ هزار فلسطینی را کشته است.
خوش چشم گفت: اصل موضوع این است که ما باید به مظلوم و مظلومان (غزه و اهالی آن) نگاه دینی و دلسوزانه داشته باشیم نه ابزارانه. باید نگاه ایدئولوژیک داشته باشیم. کسی که این موضوعات را هم قبول ندارد لااقل باید بداند که کجای تاریخ ایستاده ایم. ما در دوران جابجایی قدرت هستیم و شاید این فرصت تا ۵۰۰ سال دیگر پیش نیاید. ما هزینه کردیم و هم اکنون باید جواب آن را بگیریم. 
کارشناس مسائل بین الملل گفت: همه این جنگ‌هایی که در این دوران، آمریکا یا اسرائیل به راه می‌اندازند بلافاصله تبدیل به جنگ تمدنی می‌شود آنهم اگر یک طرف آن روسیه، چین و ایران قرار داشته باشند. جنگ غزه که شروع شد، مشخص بود پای محور مقاومت نیز به این جنگ کشیده شده و روند ان طولانی مدت خواهد شد.

نشست تخصصی «بررسی نقش و تاثیر اندیشه‌های سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله بر شکل‌گیری طوفان‌الاقصی و تحولات داخل و خارج منطقه غرب آسیا»

وی با بیان اینکه جنگ دارای صحنه‌های نبردی همچون غزه، کرانه وسوریه لبنان و ایران است، گفت: هر نبرد دارای عملیات‌های زیادی است. تمامی هم ندارد و زمانی که طرفین به اهداف راهبردی خود برسند تمام می‌کنند. در این نبرد روبه تصاعد و بحران هستیم و فعلا وظیفه حزب الله این است که این وظیفه راهبردی را حفظ کنند.
خوش چشم پیش بینی کرد: اسرائیل و آمریکا می‌خواهند با جنگ ترکیبی، تنش را بیشتر کنند تا باب المندب را از دست ما دربیاورند. هر رئیس جمهوری هم در آمریکا روی کار بیاید تنگه هرمز را دچار تنش می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار