خبرهای داغ:
گفتگوی تفصیلی بسیج با مسئول سازمان بسیج صنعت و معدن؛

راه‌اندازی یک هزار شغل جدید در واحدهای صنعت و معدن به همت بسیج/ صاحبان صنایع، بسیج صنعت و معدن را مأمن و پناهگاه خود در مقوله رفع موانع تولید می‌دانند

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن از راه اندازی یک هزار شغل جدید در واحدهای صنعت و معدن خبر داد و گفت: تثبیت ۱۱هزار شغل در شش ماهه اول امسال از پیامدهای طرح صنعت یار در رفع موانع تولید است. 
کد خبر: ۹۶۳۵۳۱۵
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

دکتر مجتبی اصغری در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری بسیج،   با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان" افزایش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین دستور کار قرارگاه اقتصاد مقاومتی را بر پیاده سازی این شعار قرار داد. سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن از سال ۱۳۹۴ بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی کمک به رونق تولیدرا  سرلوحه کار خود قرار داد.

وی گفت: مقام معظم رهبری پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مردمی سازی اقتصاد را برعهده بسیج گذاشتند و در این راستا هر یک از اقشار موفق شدند برنامه‌ای جداگانه در حوزه اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم تعریف کنند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن در ادامه اظهار کرد: از سال ۹۹ که طرح صنعت یار از سوی فرمانده کل سپاه در راستای طرح اعتلاء بسیج، به استان‌ها ابلاغ شد، بسیج صنعت و معدن رسالت اصلی خود را استفاده از ظرفیت اقشار بسیج و بسیج ظرفیت‌ها در راستای رفع موانع تولید واحد‌های صنعتی تعریف کرد.

وی افزود: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های بسیج صنعت و معدن در این حوزه بسیج ظرفیت‌های متولیان عرصه صنعت و معدن در استان‌ها و شهرستان‌ها در راستای ارائه خدمات به صاحبان صنایع در قالب قرارگاه‌های صنعتی خاتم الانبیاء می‌باشد.

وی با بیان این که  تحریم‌ها موجب نوسانات شاخص‌های اقتصاد کلان شد، عنوان کرد: در ادامه نوسانات اقتصادی، شاهد کاهش پایداری مشاغل در حوزه‌های مختلف تولید بودیم و این امر وظیفه بسیج را در پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه صنعت و معدن دوچندان کرد و اجرای طرح صنعت یار  را از ابتدای سال ۹۴ در استان‌ها پیگیری کردیم که در چند سال اخیر هم رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین، سردار سلیمانی عزیز، نیز حمایت‌های بی‌نظیری در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی از طرح صنعت یار به عمل آورد.

اصغری ادامه داد: هدف گذاری سالانه طرح صنعت یار و معدن یار، پایش ۶ هزار واحد صنعتی و ۱۵۰۰ واحد معدنی، راکد و نیمه فعال می‌باشد. خداوند را شاکریم که در طول ۴ سال گذشته به طور میانگین هر سال شاهد هستیم که حدود ۲۰ درصد این پایش‌ها منجر به رفع موانع واحد‌های صنعتی و معدنی می‌شود لذا این سازمان افتخار دارد که هر سال حدود ۱۲۰۰ مانع را از پیش پای صاحبان صنایع میدارد که این امر می‌تواند هم باعث تثبیت اشتغال و هم منجر به ایجاد مشاغل جدید گردد.

وی افزود: علاوه بر ظرفیت قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا، بخشی از این رفع موانع با استفاده از ظرفیت‌هایی که در ستاد تسهیلات استان‌ها وجو دارد انجام میگردد.  در تمامی استان‌ها مسئولین بسیج مهندسین صنعت و معدن، نقش پررنگی را در ستاد تسهیل استان‌ها در کمک به رفع موانع تولید به صاحبان صنایع بر عهده دارند.

دکتر اصغری در ادامه ارائه آمار شش ماهه واحد‌های صنعت و معدن اظهار کرد: در شش ماهه سال جاری، مشکلات و موانع  ۷۴۶ واحد صنعتی کوچک و متوسط رفع شده است و همچنین مسائل و مشکلات ۶۰ واحد معدنی راکد و نیمه فعال را مرتفع نموده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن در ادامه گزارش به ایجاد یک هزار شغل جدید در واحد‌های صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: علاوه بر این پیامد دیگر رفع موانع تولید تثبیت ۱۱ هزار شغل در شش ماهه اول امسال بوده است.

در ادامه عنوان کرد پیامد جانبی قابل ذکر در طرح صنعت یار و معدن یار کمک به بهبود فضای کسب و کار در استان‌ها است و اینکه سرمایه‌گذاران این تغییر رویکرد را در همه متولیان عرصه صنعت و معدن استان‌ها، شاهد بوده و فضا برای سرمایه‌گذاری جدید در استان‌ها مهیا گردد.

دکتر اصغری با بیان اینکه صاحبان صنایع، بسیج صنعت و معدن را به عنوان مأمن و پناهگاه خود در رفع موانع تولید و همچنین کاهش بوروکراسی‌های اداری می‌دانند، عنوان کرد: در سال جاری حدود ۲۲۰ جلسه قرار گاه صنعتی در  استان‌ها با مدیریت فرمانده یا جانشین سپاه استان و همچنین ۴۰۰ جلسه در شهرستان‌ها برگزار شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر صنعت یار در شهرک‌های صنعتی گفت: این دفاتر محل تشکیل جلسات کارگروه‌های تخصصی است که در  پنج حوزه تخصصی بازار و تجارت، قوانین و مقررات، مالی و بانکی، تحقیق و توسعه، زیرساخت؛ سالانه هزاران ساعت خدمات مشاوره رایگان به صاحبان صنایع و کسب و کار ارائه می‌گردد.

وی افزود: تاکنون ۲۰ دفتر صنعت یار جدید در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده  که مجموع کلینیک‌های صنعتی این قشر در شهرک‌های صنعتی را به ۸۴ هزار واحد ارتقاء داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار