خبرهای داغ:

لزوم تدوین زندگی نامه شهدای جهاد سازندگی آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم تدوین زندگی نامه شهدای جهاد سازندگی آذربایجان شرقی توسط بنیاد شهید و جهاد کشاورزی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۳۵۳۷۶
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نادر تقی زاده در جلسه معارفه عضو کمیسیون ایثارگران سازمان با حضور شهرام شفیعی سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهیدان معزز پورشریفی، کسائی و باکری افزود: جهاد کشاورزی وارث جهاد سازندگی بوده و نقش پررنگ و ماندگاری در عرصه های مختلف به ویژه در هشت سال دفاع مقدس، جبهه جنگ حق علیه باطل داشته است. 

وی به نقش جهاد سازندگی در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار کرد: حضور جهادگران و پشتیبانی آنها در جنگ باعث می شد بسیاری از موفقیت ها و نتایج به عمل آید و به نوعی آنها به عنوان مهندسی رزمی عمل می کردند.

تقی زاده گفت: در طی هشت سال دفاع مقدس540 هزار سنگر ساز بی سنگر در جبهه ها حضور داشتند و در جبهه های حق علیه باطل 3 هزار و 400 نفراز این رزمندگان جان برکف به درجه رفیع شهادت نائل آمدند از این تعداد 24 هزار رزمنده جانباز شدند و یک هزار و 200 نفر آزاده بودند.

وی گفت: ما به عنوان رکن سوم جنگ بودیم و مانند وزارتخانه های دیگر نیستیم که فقط با ایثارگران و شهدای وزارت خود ارتباط دارند، ما به جهت اینکه پشتیبانی جنگ را داشتیم، عده کثیری از طریق جهاد از روستاها و شهرها به جنگ رفته اند و انتظار دارند ما به آنها خدمات رسانی داشته باشیم من به عینه مظلومیت خانواده های شهدا را شاهد بودم وقتی به دیدار برخی از این عزیزان می رویم، می بینم آنها مسائل زیادی دارند ولی در عین حال بسیار بی ادعا هستند و توقعی ندارند.

 وی با اشاره به دیدارهایی که با حضور وزیر جهادکشاورزی و نماینده ولی فقیه از خانواده شهدا و ایثارگران انجام می شود افزود: من جا دارد همین جا از این عزیزان تشکر کنم، وزیر محترم نگاه ویژه ای به جامعه ایثارگری دارند و رسیدگی به ایثارگران در اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است. 

تقی زاده گفت: آذربایجان شرقی نقش بی بدیل در 8 سال دفاع مقدس داشته است و شهیدان پورشریفی و کسایی نخبگان جنگ بودند که مورد تمجید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفتند.

شهرام شفیعی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با بیان اینکه خدمت به جامعه ایثارگری استان و رزمندگانی که به نوعی به جبهه ها اعزام شدند، یک نعمتی است که نصیب هر شخصی نمی‌شود گفت: در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تلاش بر این شده که به نحو احسن در خدمت جامعه ایثارگری باشیم. برگزاری یادواره ها، همایش ها، دیدار با خانواده شهدا و عیادت از جانبازان از جمله اقداماتی است که صورت می گیرد اخیرا نیز با جانبازان اعصاب و روان دیدار داشتیم و دستور ویژه صادر شد تا مشکلات مطرح شده این عزیزان در دیدار رفع شود.

در این جلسه از زحمات مجید مهدی زاده تقدیر و سید محمدحسن آل هاشم به عنوان عضو جدید کمیسیون امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی معرفی شد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار