خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری عنوان کرد

امر به معروف و نهی از منکر، فریضه‌ای مهجور در جامعه و بین نخبگان

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر نه تنها در عموم جامعه بلکه بین نخبگان نیز مهجور است.
کد خبر: ۹۶۳۵۴۰۵
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
امر به معروف و نهی از منکر، فریضه‌ای مهجور در جامعه و بین نخبگان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جمع رابطین امر به معروف و نهی از منکر معاونت‌ها و اقشار سپاه انصار الحسین (ع) اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر نه تنها در عموم جامعه بلکه بین نخبگان نیز مهجور است.

 وی با اشاره به غربت این فریضه الهی در بین محققین و پژوهشگران گفت: بزرگ‌ترین و جامع‌ترین کتاب در زمینه امر به معروف توسط یک مستشرق انگلیسی به نام مایکل کوک نوشته شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان بی‌تفاوت نبودن نسبت به اتفاقات جامعه را یک اصل عنوان کرد و افزود: همواره بی‌تفاوت نبودن هزینه دارد و برخی از ما نمی‌خواهیم این هزینه را متقبل شویم.

وی ضمن اشاره به فضیلت آمران معروف خاطرنشان کرد: بر اساس احادیث و روایات هر کس امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد جانشین خدا و پیامبر (ص) بر روی زمین است؛ این را باید بدانیم که امر به معروف در جامعه تاثیرگذار خواهد بود و کم کم زمینه اصلاح جامعه را فراهم خواهد کرد.

نجاری پایین‌ترین درجه امر به معروف را امر به معروف قلبی عنوان کرد و گفت: هر کس به امر به معروف قلبی اکتفا کند پایین‌ترین درجه ایمان را دارد.

 وی با تاکید بر بی‌تفاوت نبودن نسبت به منکرات در جامعه گفت: طبق روایتی از مولای متقیان امام علی(ع) هر کس نسبت به منکرات بی‌تفاوت باشد و معروفات را ترویج ندهد، مرده‌ای در بین زندگان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه و سپاه انصار الحسین(ع) در پایان خاطرنشان کرد: شما نباید نسبت به ترویج معروف و نهی منکر بی‌تفاوت باشید؛ اهمیت این موضوع در سپاه دوچندان است البته باید رعایت مراتب امر به معروف نیز انجام شود‌.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار