خبرهای داغ:
ملانوری‌شمسی:

فرهنگ عمومی جامعه و توسعه آن وابسته به آموزش است

همدان-استاندار همدان گفت: فرهنگ عمومی جامعه و توسعه آن وابسته به آموزش است و اگر بتوانیم آموزش صحیح را در همه‌ سطوح جامعه نهادینه کنیم، بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.
کد خبر: ۹۶۳۵۴۴۶
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

فرهنگ عمومی جامعه و توسعه آن وابسته به آموزش است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید ملانوری‌شمسی در نشست با مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: تعلیم و تربیت اساس هر جامعه پیشرفته و توسعه‌یافته است و تمامی انسان‌های موفق، دانشمندان و اندیشمندانی که در جهان تأثیرگذار بوده‌اند، ابتدا در کلاس درس و تحت تعلیم و تربیت یک معلم آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، به‌عنوان بزرگترین دستگاه‌ فرهنگی کشور، مسئولیت بزرگی بر عهده دارد، افزود: جامعه امروز به تحول، رشد و توسعه نیاز دارد و نیازهای جوامع با توجه به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی، تغییر می‌کند.

استاندار همدان تصریح کرد: در دنیای امروز، کشورها با سرعت در حال پیشرفت هستند و در این رقابت جهانی، جوامعی که نتوانند همگام شوند، از دیگران عقب می‌مانند.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان ما، به لطف دسترسی به منابع آموزشی و ارتباطات مدرن، سرعت بالایی در یادگیری و دریافت اطلاعات دارند و این پیشرفت نه تنها در سرفصل‌های درسی بلکه در ارتباطات گسترده جهانی آن‌ها مشهود است.

ملانوری‌شمسی تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بارها اشاره کرده‌اند، مدیریت آموزش و پرورش یک دغدغه جدی است و ایشان همواره بر ثبات مدیریتی و منابع آموزشی تأکید داشته‌اند که این نشان از اهمیت این حوزه دارد.

وی افزود: قانون شورای آموزش و پرورش با هدف ایجاد نهادی مشورتی و فکری برای به‌روزرسانی سیستم تعلیم و تربیت ایجاد شده است و این نهاد باید بتواند خود را همگام با تحولات جهانی و نیازهای جامعه به‌روز کند.

استاندار همدان با بیان اینکه فرهنگ عمومی جامعه و توسعه آن وابسته به آموزش است و اگر بتوانیم آموزش صحیح را در همه‌ سطوح جامعه نهادینه کنیم، بسیاری از مشکلات حل خواهند شد، گفت: بهبود سطح آموزش و ارتقاء کیفیت آموزشی در حوزه‌هایی همچون سواد رسانه‌ای و مهارت‌های اجتماعی از اولویت‌های مهم است.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از طریق آموزش صحیح، دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی مدیران و کارمندان را برای مواجهه با چالش‌های رسانه‌ای آماده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار