حجت الاسلام محمدی، در امامزادگان شهرکرد؛

امام عسکری علیه السلام جامعه برای غیبت امام زمان ارواحنافداه آماده کردند

امام عسکری علیه السلام جامعه برای غیبت امام زمان ارواحنافداه آماده کردند
حجت الاسلام محمدی، در جمع زایرین و مجاورین امامزادگان شهرکرد گفت: از جمله اقدامات بسیار مهم حضرت امام حسن عسکری علیه السلام، آماده کردند جامعه برای غیبت منجی عالم بشرت امام زمان ارواحنافداه بود.
کد خبر: ۹۶۳۵۴۶۲
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم جشن خجسته میلاد باسعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در آستان مبارک امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، در این مراسم معنوی گفت: از جمله اقدامات مهم حضرت امام حسن عسکری علیه السلام، معرفی منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود علیه السلام به عنوان دوازدهمین امام شیعیان و زمینه سازی برای آگاهی آحاد مردم از غیبت امام زمان اروحنافداه، با طرح پیشاپیش مساله غیبت بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی، با اشاره به پرسیدن سوالی از حضرت امام حسن عسكري عليه السلام"سئل أبو محمد الحسن بن علي عليهما السلام وأنا عنده عن الخبر الذي روي عن آبائه عليهم السلام : " أن الأرض لا تخلو من حجة لله علي خلقه إلي يوم القيامة وأن من مات ولم يعرف إمام زمانه مات ميتة جاهلية " فقال عليه السلام : إن هذا حق كما أن النهار حق ، فقيل له : يا ابن رسول الله فمن الحجة والامام بعدك ؟ فقال ابني محمد ، هو الامام والحجة بعدي ، من مات ولم يعرفه مات ميتة جاهلية" اظهار داشت: مرحوم شيخ صدوق رحمت الله عليه در كتاب شريف كمال الدين و تمام النعمة، مي نويسد" از حضرت امام حسن عسكري عليه السلام سؤال شد (در حالي كه من آن جا بودم ) در باره ی اين روايت كه از پدرانش نقل شده بود، « زمين هيچ گاه از حجت خدا بر خلق، تا روز قيامت خالي نخواهد بود و اگر كسي بميرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهليت مرده است » حضرت امام حسن عسكري عليه السلام فرمودند : اين سخن حقي است همان طور كه روز حق است. از آن امام همام سؤال شد"اي فرزند رسول خدا ! امام و حجت بعد از شما كيست؟ فرمودند: "فرزندم محمد" او امام و حجت بعد از من است، هر كس بميرد و او را نشناسد، به مرگ جاهليت مرده است.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: حضرت امام حسن عسكري عليه السلام در طول عمر با برکت خویش، بارها در جلسات مختلف، امامت و غیبت فرزند عزیزشان منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی علیه السلام که جانشین پس از خودشان محسوب می‌شدند را خبر دادند و اینگونه مردم و جامعه را برای پذیرش غیبت آماده فرمودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: حضرت امام حسن عسکری  علیه السلام چون در حصر و کنترل حکام عباسی بودند و هم به لحاظ آنکه در عصری نزدیک عصر غیبت بودند، غالبا پنهان بوده و اکثر امور و ارتباط آنان با شیعیان از طریق مکاتبات، توقیعات و وکلا انجام می‌گرفت تا آنان آمادگی لازم را برای دوران غیبت پیدا کنند، می‌توان گفت که زمینه‌سازی برای عصر غیبت،یکی از ویژگی‌های مهم‌ امام حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، به و ظایف شیعیان در عصر غیبت اشاره کرد و اظهار داشت: دعا، مناجات، زمینه سازی و آماده نمودن جامعه برای ظهور، همسرداری، فرزند آوری و تربیت فرزندانی صالح برای سربازی امام زمان علیه السلام ... از جمله این وظایف است.

کارشناس مسایل مذهبی، به تهاجم فرهنگی دشمن، نسل کشی رژیم جعلی و کودک کش اسراییل اشاره کرد و گفت: دشمن شکست خورده در میدان نبرد از رزمندگان اسلام با سلاح جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به میدان آمده است،  لازم مقابله با جنگ نرم ، روشنگری و جهاد تبیین است، شهدا به رسالت حسینی خود تا مرز شهادت به خوبی عمل کردند و ما باید به رسالت زینبی خود که همان روشنگری و جهاد تبیین است عمل کنیم. دشمن صهیونی از حاکمیت اسلام ناب به شدت ترس دارد برای اینکه جمعیت مسلمانان زیاد نشود، در جایی با نسل کشی و کودک کشی به میدان می آید مانند غزه،لبنان و فلسطین و گاهی هم با فریب مردم و شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر"، این در حالیست که  هر مرد و زن اسراییلی دارای چندین فرزند است. تکثیر نسل برای اسراییلی ها و صهیونیست ها و تهدید نسل برای مسلمین از جمله شعار دشمنان اسلام ناب است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، به تربیت فرزندان صالح در دامن مادران مومن، اشاره کرد و افزود: دامن مادران ما مکتب بود، فرزندان احکام دین و تربیت اسلامی، واجباب و محرمات، حلال و حرام  وآداب دینداری را از والدین و از دامن مادر فرا می گرفتند، اما امروز بواسطه  اَشتغال مادران، این مسئولیت را دیگران انجام می دهد و به وظایف خود هم به خوبی عمل نمی کنند، آگاهی و اطلاعات عمومی ، مذهبی ، اجتماعی، تاریخی ، سیاسی  فرزندان ما کم است، دشمن هم با ابزار شایعه و شبهه به میدان آمده تا جوانی که باید بازوی قوی برای دفاع از انقلاب اسلامی باشد را با تردید مواجه کند و اجازه تصمیم گیری صحیح و به موقع را از آنان بگیرد.

پخش سرود و مولودیه خوانی یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار